Andreas_E Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Hei, Var på billig svenskehandel i helga som ble langt fra billig; endte med fronten i autovernet/guardrailen ikke langt unna Meråker. Det jeg har sett av skader så langt (fikk ikke opp panseret igår, skal bruke mer makt i kveld). - grill og fronten av panseret er trykket inn - støtfanger er herpet (men tåkelus etc er enda fine) - Spylevæsketanken er lekk, så det har vært en bra trykk, men ingen lekasje fra radiatoren. - lyktene stikker ut 1cm på høyre side og er 1cm for langt inn på venstre side så fronten er litt skjeiv etter trykken. - airbagene gikk ikke. Dette er en 2000 modell e46 stasjonsvogn (1.9l bensin). Har ikke mekket bil på mange år og aldri BMW, så jeg har noen sprøsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med: - Hvordan kan jeg se om deformasjonssonen har fått seg en knekk? - Hvor vanskelig er det å mekke på denne delen av bilen? tenker spesielt på sensorer til airbags etc. - Lønner det seg å kjøpe en delebil, eller er nye deler veien å gå(merkeforhandler?) Håper noen har tid og kompetanse til å svare på disse spørsmålene for meg. Andreas edit: skrivefeil
Raymond Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 om det lønner seg å kjøpe delebil? vs. deler? kommer vell ann på om du skal ha alt nytt? kan jo leite på høggere osv.. www.bildelsbasen.se www.bruktbildeler.no? er vell noen linker du kan leite på
Andreas_E Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 om det lønner seg å kjøpe delebil? vs. deler? kommer vell ann på om du skal ha alt nytt? kan jo leite på høggere osv.. Har vært en tur i garasjen i kveld, og det ser dessverre ut som om fronten er slått skjev, målte litt og fant at det er slått inn 0,5-1cm på høyresiden. Er det noen som har noen standardmål jeg kan ta for å se om hele fronten er trykket inn? Nå har jeg bare mulighet til å måle forskjellen på høyre og venstre side. Så dessverre også en oljelekasje 10 cm nedenfor oljefilteret da jeg startet opp motoren, kan bli lange mekkedager i jula... Takk for linkene. Andreas
Andreas_E Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 Ingen kasko? dessverre, begynner å bli veldig etterpåklok nå...
cubetito Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 www.nbfbildeler.no samle sted for alle huggerne i norge.
tomerikk Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Om bilen er kjørbar hadde jeg tatt en runde til opprettere og fått tilbud på rep. eller salg av bilen til de. Det er mange som kjøper skadebiler og de fleste måler skjevheter før de gir ett tilbud. Da kan du vurdere hva du gjør videre, er det bare plateskader lønner det seg sikkert å fikse det selv. Er det rammeskjevhet hadde jeg nok solgt vraket eller fått tilbud på retting av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå