Gå til innhold

Fiksing av riper/sår i bakfanger...Nå mer fiks..ORDNET!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om et sted der slikt arbeid blir utført?

Jeg var litt uheldig forrige lørdag da jeg la over for tidlig og rygga rett inn i en steinmur..Fantastisk artig!

Var mørkt som fy og med altfor sota ruter så jeg ikke den muren gitt.

Skrevet

:/ ai ai ai...kjipt. kan desverre ikke hjelpe. små riper lar seg fikse med polering? større riper må fylles med lakk i sår, + klarlakk + polere? Bare ren gjetting egentlig.

før du evnt. sender bilen vekk på lakk/oppretter. så kan du spørre på detailersclub.no - der sitter mange bilpleie folk som greier å fikse det meste.

Skrevet

Ja...da er det mer som må fikses karosserimessig....Makan!

Sjefen min hadde ikke skrapt vinduene fri for is..la om og der sto jeg gitt,parkert og sto inne i verkstedet og jobbet..Tok førerdøra fra A til B stolpe..Knall uke detta gitt...

Nå er jeg da på jakt etter en flink oppretter/lakkerer i Drammen/Bærum/Oslo området som kan ta døra og plastfangeren.

Skrevet

Er ripene så dype at du kan kjenne dem med neglen er det nok ikke mulig å polere dem bort, men det er mulig til å få det mye penere enn det er. Ved dypere riper må det fylles på lakk, og selvfølgelig lakkeres skikkelig. Har sett eksempler der det er fyllt hele riper, og faktisk har blitt bra igjen etterpå. Det krever riktignok MYE arbeid, og er vanskelig å få til å bli skikkelig fint.

Og trist med døra, som du tydeligvis må rette :(

Skrevet

Da har jeg fått tak i en oppretter/lakkerer og fått taksert skaden.Rundt 5-6000.- for døra og ca 2-3000.- for bakfangeren.

Bilen blir levert på mandag og får den tilbake på onsdag.

Sjefen stiller opp med firmabil i mellomtiden så da ordner det seg..:)

Han sa bare en ting: jeg betaler,finn en lakkerer.:)

Skrevet

Skaden er nå utbedret og det ble knallbra!

Prisen for døra kom på 5500.- ink retting + ny list som kostet 486.- hos Bilia ulakkert.

Prisen for fiks og lakk av bakfangeren kom på 2500.- ikke så galt.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...