KKise Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Jeg syns det høres ut som den fusker når jeg begynner lavt på turtallet og tråkker gassen i bånn. Over 3-4000 høres det ut som det går riktig. Når jeg sier fusker så mener jeg at den ikke går på en sylinder. Jeg stod ute i med motoren på tomgang og tok av en og en ledning til coilene. På sylinder 1 merket jeg ingen forskjell på motorgangen, mens på de andre ble tomgangen mer ustabil og lavere. Jeg prøvde da med to forskjellige coiler på sylinder 1, men høres likt ut. Har også skiftet plugger, og målt på ledningene til coilene. Hva kan være feil da ?
hardrocxsludge Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Hva fikk du opp når du målte ledningene ?
KKise Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Skrevet Desember 1, 2009 Blir feil å si målte, jeg brukte prøvelampe å så om det ikke var brudd i + kabelen på kontakten, hadde ikke multimeter for hånden. Burde jeg få opp en spesiell volt eller ohm verdi ?
hardrocxsludge Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Er ikke sikker på spenningen, men du fikk lys i pæren ? hvis den bare går på 5 sylindre burde den ikke gå pent på tomgang, da er vel på kanten til å stoppe og den flyr opp og ned støtt og stadig . kan kanskje være noe med kompresjonen i sylinderen, evn gåen stempelring etc ?
KKise Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Den går helt fint på tomgang, den jager kanskje med en differanse på 50rpm, knapt merkbart. Kan det være at resonansen i eksosanlegget gir en slags følelse av at den ikke går på alle ? Fra midtre potta og ut er det en overgang til 2,5" og rake rør.
KrHeLl Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Hvis det er noe problemer med det elektriske så kan du prøve disse måle prosedyrene: Tenningsystem: http://i91.photobucket.com/albums/k286/krl1/Bil/BMWn/Tenningssystem.jpg Har du et multimeter så kan du sjekke, spenning til hver av coil-ene og måle motstanden på primær spolene. Tenningsignal: http://i91.photobucket.com/albums/k286/krl1/Bil/BMWn/Tenningssystem2.jpg Til denne trenger du et oscilloskop (vel er ikke akkurat så mange som har dette priv.) Men hvis du kjenner noen som har et og kan bruke det, så er denne grei å merke seg. (Bildene ble resize-a, last ned bildene og zoom inn)
SpiderPig Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 jeg hadde akkurat samme problem, så bytta jeg pluggene, å den gikk som ei klokke etterpå ville invistert i nye plugger!
KKise Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Skal prøve å måle litt, å se om jeg får lånt meg et oscilloskop om det blir nødvendig. Jeg kjøpte helt nye plugger på Torshov for 2 uker siden, de som stod i anbefalingstabellen til Bosch.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå