Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lagt merke til at oljelampa på kjørecomputeren(ikke i dasjbordet) lyser selv om det står på maks på pinnen, har disse motorene en oljevakt som kanskje kutter strømmen om den tror motoren er tom for olje??

motoren på min e30 320i cab 89, starter lett og går pent i 2 minutter(kortere om den ruses litt) før så noe kutter tenninga og stopper bilen, når jeg starter den igjen går den i maks 10 sek før den stopper seg selv igjenn..

noen som har vært borti lignende problem? TAKKER for svar! : )

Skrevet
jeg har lagt merke til at oljelampa på kjørecomputeren(ikke i dasjbordet) lyser selv om det står på maks på pinnen, har disse motorene en oljevakt som kanskje kutter strømmen om den tror motoren er tom for olje??

motoren på min e30 320i cab 89, starter lett og går pent i 2 minutter(kortere om den ruses litt) før så noe kutter tenninga og stopper bilen, når jeg starter den igjen går den i maks 10 sek før den stopper seg selv igjenn..

noen som har vært borti lignende problem? TAKKER for svar! : )

Den gir en varsel når det begynner å bli lite olje, Rundt minimum nivå, mer gjør den ikke så hvidt jeg hvet..

Kan være den har hengt seg opp, å tor du har lite olje.. Den har jo tross alt ståt der i ca 20år..

Ta å skru den ut (står i bunnpanen, på førersiden) å hør om det er noe som skjer når du snur den på..

Skrevet

oljelampa i computeren er vel en vanlig feil på E30, er bryteren/giveren som er dårlig vanligvis.

men at den kopler ut motoren har jeg ikke hørt om før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...