M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Spurt både koed å en lokal bildelesjappe om dette men de visste ikke. På varmeregisteret på min '89mod 525i så går det tre rør ut igjennom torpedoveggen å det er greit,men er også et lite rør v siden av disse tre som det skal sitte en liten vakumslange innpå,spørsmålet er hva denne vakum-nippelen på registeret er til?? Oppga regnr på bilen min til koed å denne lokale bildelesjappa å de fikk treff,som vil si de kunne skaffe varmeregister til bilen min,men begge disse registerene hos disse forhandlerne har ikke den vakumnippeln,skjønner lite av det når det som sitter i bilen nå har denne nippelen
Hoem Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 registre har ikke nippelen, er nettopp derfor de ikke finner det på delekatalog, nippelen fordeles til hver side på bilen får å dra inn luft på to mostander slik at det blir korrekt varmefordeling, dette kun på apperat uten automatisk klima.
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Så det du sier er at jeg skal skru av den som sitter på gamle registeret å skru den på den nye? Blir det riktig å sette slangen til denne vakumnippeln i innsugsmanifoil slangen som går inn på bremsekraftforsterkern? Hvordan vil det bli om jeg ikke kjører noe vakum på denne nippelen med tanke på varmefordelingen?
Hoem Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 den vil fordele mye tregere. Den er ikke festet i selve registeret, men i braketten(om det er valeo, har du simens/behr så sitter de ikke fast sammen). registeret kan du ta løs fra braketten eventuelt bare huke av slangen på innsiden !
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Ok,den som sitter i bilen som er ødelagt er siemens,men skal hente nytt valeo imorra,hva er konsekvensen av dårligere fordeling av varmen? Dugg?
dr.felix Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 det vil nok bli veldig varmt, så litt for kaldt, så veldig varmt, så for kaldt..... du skjønner poenget.
Hoem Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Skal du bytte bare registeret ? Eller har du tenkt å bytte hele "klumpen"
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Trur jeg bestilte hele greia sa jeg sku ha komplett varmeapparat..om det ikke er hele greia,passer valeo registeret i siemens apparater som sitter der da?
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 det vil nok bli veldig varmt, så litt for kaldt, så veldig varmt, så for kaldt.....du skjønner poenget. Ok,men kan jeg ta vakum til den lille nippelen ifra slangen som går ifra innsuget å inn på bremsekraft forsterkern? Er en 525i m20,men bygd om til 535i om dette har noe betydning for noe..
dr.felix Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 ja. er det ikke en hvit sakl med en membran eller noe sånt inni den, og en liten nippel for vakumslange på den? det er vertfall der vakumet til temperaturen blir hentet på min 520 24V. men husk også at det skal stå en 4-5cm slangestuss mellom den hvite saken og resten av vakumslangen. inni den stussen skal det være en liten metalbit med et bitte lite hull i for å begrense vakumet til tempen. delenr på den lille stussen: 64111384459
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Trur jeg bestilte hele greia sa jeg sku ha komplett varmeapparat..om det ikke er hele greia,passer valeo registeret i siemens apparater som sitter der da?
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Stemmer dr.felix,har den vakumslangen med det du nevnte
Hoem Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Valeo passer i simens, men det blir litt for lite og det er langt fra optimalt. anbefales ikke!
M30Punk Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Så bedre om jeg kjøper valeo registeret med all plastiken rundt mener du? Eller drite i det å kjøpe kun siemens registeret ifra koed å sette det inn i plastikhuset jeg nå har?
Hoem Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Simens er tryggere enn valeo, Valeo har en ekstra plass den kan lekke mellom pga det er plastrør som går inn på registeret. Mellom der er det oringen som blir dårlige og starter å lekke det har ikke simens. Jeg hadde handlet et simensregister.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå