Gå til innhold

E39 "CD Error" problem!


Anbefalte innlegg

Hei.

Ny i forumet, men skal gjøre mitt beste! :)

Musikk er obligatorisk når jeg kjører men idag ble det et problem!

Kjører en 98mod E39 520i. Når eg kjørte dama på jobb, så hørte jeg på en brenne CD, og når jeg bare skulle skifte til en annen CD, så fikk jeg opp "CD Error". Etter det har jeg fått det på alt jeg putta inni. Prøvde ubrente CDer, annen type brenne CDer, Orginale kjøpe CDer men får bare opp "CD Error"

CD spilleren har fungert helt fint helt fram til idag tidlig, når den plutselig bestemte seg for å slå seg vrang!

Noen som vet hva dette problemet kan ver?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte det jeg òg! Må jeg bytte ut hele "greiene", eller kan eg foreksempel klare å rense laseren med en slik rense-cd?

Er ikke helt sikker på ossen det er på en slik spiller, men vet at på de fleste dvd spillere kan du stille på laseren, med noen skruer. Det pleier å gjøre susen det, men du må nok demonere litt for å komme til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe der. Fikk et tips om å få bilen opp i drift temperatur og få kupeen litt i temperatur sånn at en liksom "varmer opp" komponenten, men fikk samme resultat.

Vet du om noen guider som viser/veileder til demontering?

Hvorfor skulle det hjelpe å varme bilen egentlig? Eletronikk fungerer jo bedre ved lavere temperaturer, varmer = mer motstand. Prøver ikke å kverulere, bare nyskjerrig :wink:

Finnes sikkert nok av guider på google eller youtube, men før du går i gang kan du jo prøve med en rense cd. De får du på Clas Ohlson feks. Selv om jeg har liten tro på at det løser alt, så kan det jo ikke gjøre ting verre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, desverre. Cden får ikke spilt av skikkelig, hører den bare står å tikker som om laseren og lese armen (?) som leser av cden, ikke beveger seg. Så tror det er noe galt med elektronikken. Har demontert midt konsollet og tatt utav cd spilleren, så er vel egentlig på jakt etter en ny/brukt.

Men er veldig åpen for tips å triks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt det samme problemet, men kun til stereoen har fått "driftstemp" noe kan være vakkel i selve spilleren.

Du kan jo skru ut spilleren og få en som kan elektronikk og feilsøkning til og se på den.

Evt kjøpe deg en brukt eller bygge om til en annen type spiller som for eks Pioneer eller sony som støtter ratt kontroll styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all håp, så demonterte eg hele CD spilleren, og blåste hele greia til himmels, såg litt på laseren å justerte litt på den i håp om noe fikk den til å fungere igjen. Monterte alt å prøvde i bilen. "CD Error" over hele displayet. Har offesielt gitt opp å feilsøke å går over til å finne en ny/brukt.

Har sitt på brukte rundt om på nett og i forumet her, så har et par alternativer!

F**n for noe drit :P

Takk for all hjelp allikevell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...