Henning Halvorsen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Heisann,har problemer med at det blir kaldt i kupen i min 2001 mod 520iAT når den står på tomgang.varmen kommer når jeg begynner og kjøre.skiftet vannpumpe og termostat for 2 år siden.vanntemp ligger helt på midten. har hørt at det sitter magnetventiler og en tilleggspumpe på sånne biler,noen som har vært borti lignende problen?
HMW Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Er det absolutt ingen forskjell om du setter den på helt kald og helt varm? Du har ikke brukt noe radiatortetning ell noe slikt? Hvis det ikke er noen forskjell vil jeg tro det er ventilen, muligens styrepanel. Prøv å lese ut feilkoder.
Henning Halvorsen Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Har vel egentlig ikke sjekket ut alt så nøye enda,men så lenge den stod på tomgang synes jeg ikke det ble noen forskjell om jeg satte anlegget på 16 grader eller 32,bare viften som forandret hastighet..men den ble veldig god og varm så fort jeg begynte og kjøre,ble litt i tvil nå om den faktisk ga god varme selv om jeg hadde lav temp på styringspanelet.har ikke hatt på radiatortett eller noe nei...
frankofobia Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Hei, På min '97 540iA har jeg samme problemet, fikk ett uavhenging verksted til å lese av feilmeldingene og kom opp med feil på 'elektrisk vannpumpe'. Sjekket litt rundt på diverse forum og det er denne pumpen som sørger for gjennomstrømning til varmeapperatet på tomgang. Regner med det kanskje er noe tilsvarende på din bil. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 271P2R3E2Y Har bestillt pumpen fra www.pelicanparts.com, nesten halve prisen av GS. Kommer tilbake med mer info når jeg får byttet den. Håper dette kan være til hjelp
mcfire Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Jeg har samme problemet med min e36/Klima. Blir varm ved pådrag, kjøligere uten. Ved jevn kjøring kan varmen komme å gå litt. Denne pumpen du snakker om, hvordan er det å skifte slikt selv? Noen som har link til denne delen hvor jeg får kjøpt den? Ikke link til bare butikken, men selve delen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå