kimmid Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Jeg har litt treg styring, og lurer på om dette er normalt på E36'er. Jeg har hørt man skal skylle igjennom servosystemet innimellom, men hva olje skal jeg ha, hvor mye og trengs dette? jeg har 185 profil, så er ikke dekkene sin feil (tror jeg). alle foringer å ledd i forstilling er mindre enn 6mnd gamle. hjulstilling også tatt.
fast Dog Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Det står på servobeholderen din hva type du skal ha!
kimmid Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 Ok, men er dette noe man vanlighvis gjør? en form for service?
fast Dog Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Skal ikke si dette sikkert men tror de skifter servoolje på insp II. Men rattet bli normalt ikke lettere ved å bare bytte servoolje!
Hattis Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Det ble den iallefall på min bil, etter flushing.
Tom K Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 all olje blir "slitt" etter en stund, det samme gjelder for all væske som er under trykk, også bremsevæske
kimmid Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Ja, olja kan oksidere og det vil bli for tynn film til at den kan brukes til noe, også om det kommer vann, da kommer vatnet inn der vi vil ha olja til å smøre, så Jeg merer man burde bytte olje ofte. men servostyringa? der oljen ligger helt tett kan jo de ha lengre levetid, men varme og lys ødelegger. takker for svar dere. jeg prøver no å skylle senere i uken, så ser vi.
kimmid Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Ja, olja kan oksidere og det vil bli for tynn film til at den kan brukes til noe, også om det kommer vann, da kommer vatnet inn der vi vil ha olja til å smøre, så Jeg merer man burde bytte olje ofte. men servostyringa? der oljen ligger helt tett kan jo de ha lengre levetid, men varme og lys ødelegger. takker for svar dere. jeg prøver no å skylle senere i uken, så ser vi. hehe, joa eh noen som vet hvilken olje jeg skal bruke std type eller noe?
øyvind bp Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 JEg låner denne tråden litt. Styringen min er skikkelig tung når jeg starter å kjøre bilen nå i kulden. Men når bilen blir varm fungerer den ganske normalt. Hva kan dette tyde på? Kondens eller vann i styreservo oljen? Noen som har hatt samme problem og kklart å løse det?
Mikael-B Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Dårlig servopumpe høres det ut som.. Lager servopumpa hylende lyd når den er kald? Har du tung styring delvis når du styrer når den er halvvarm?
øyvind bp Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Ja styringen bedres i takt med temperaturen. Eller nå som det er så kaldt kan motoren bli helt varm først før den tunge styringen avtar og blir bedre og bedre. Jeg må nevne at jeg skiftet støtdempertopper og noe foringgreier i dempertårnet(ingen stag eller lignende) rett før denne kuldeperioden. SÅ jeg er litt usikker på om det kan forklare noe av grunnen. Håper det ikke er servoen som begynner å bli dårlig. Ser den ligger på rundt 15 lapper bare for delen, og sikkert det samme for arbeidet. De sa på verkstedet at bare det å skifte pitmann arm var svindyrt på e34 med V8. Eksosmanifolder måtta av med stor sansynlighet for at den gikk i stykker og fastrustede bolter på den ville skape mye merarbeid og problemer ettersom de brukte å knekke ved demontering.
Tom K Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 skift olje, høres ut som om du ikke har riktig olje på servoen, jeg brukte vanlig motorolje på servoen på en gammel Jeep jeg hadde, det funket veldig bra på sommeren men når høsten og vinteren kom tok det lang tid før oljen ble varm og dermed litt tynnere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå