Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.håper på noen fornuftige svar...har en 520i som jeg ikke får startet alle ledninger sitter på.ikke hatt problemer med det før...har hatt ut alle reler og gjort rent kontakter og sikringer,mer en nok strøm på batteriet...all fungerer fint helt til starteren skal slå inn da er d helt dødt

håper på svar.mvh will

Skrevet
hei.håper på noen fornuftige svar...har en 520i som jeg ikke får startet alle ledninger sitter på.ikke hatt problemer med det før...har hatt ut alle reler og gjort rent kontakter og sikringer,mer en nok strøm på batteriet...all fungerer fint helt til starteren skal slå inn da er d helt dødt

håper på svar.mvh will

Høyre klikk fra releet? Kan vere starteren som står fast, prøv å slå lett på den med ei jekke stang eller nokke :)

Skrevet

dersom du vrir om tenninga, releèt klikker og kupelys forsvinner så er det vel sannsynlig at start motor er kaputt..

dersom du vrir om tenninga og releèt ikke klikker, men alt annet virker sier du, da tyder det vel på et kaputt releè.. men hvordan vet du at alt annet virker? har du målt spenning helt frem?

edit: er ikke dårlig kontakt mellom starter og jord da? er ofte Kontakt i chassiet èirer og blir så dårlig at den ikke leder... evt annet brudd?

Skrevet

Jeg hadde lignende problem som kom og gikk litt, fikk skubba igang bilen.. Sjekk jordingspunkta i kretsen, med meg var det jordinga ifra blokk til karosseri som var dårlig.. Puss over alle, så er du sikker :) Kan naturligvis også vere startmotoren eller diverse komponent, men greit å starte med det enkle og billigste først (gratis faktisk :D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...