Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 332 e36 fusker...hmmm dette skal ikke skje :lol: holder så vidt på gass og den dør.. gir så full gass og den lever igjen.. kjører i en dag eller to og det skjer igjen.. jager noen ganger på tomgang før den stabliserer seg.. kan dette være luftmassefølerern... får ikke feilkode på den.. men likevel.. bestillt bensinpumpe. filter og luftmasseføler.. virker som den går tom for bensin.. men skjer kun med minimalt gassbruk...så suppe får den.

Skrevet

Høres dette kjent ut?

Symptomer:

-- Ujevn tomgang når motor er kald. Et "dip" i turtall oppleves ca hvert 10. sekund, og motoren kan også dø helt. Når motoren er varm er det ingen tomgangsproblemer.

-- Lugging/rykking ved forsiktig gasspådrag når motoren er kald.

-- Bensinforbruk øker

-- Tydelig mangel på kraft under ca 3000 o/min

-- Ingen "check engine"-lampe lyser

se: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... bbel+vanos

Skrevet

joda.. ganske like symtomer.. men har ikke vanos på min bil :? ... er en 320 24v som er stroket til 3.2L og vasse kammer. store ventiler. smidd innmat. råder og veiv satt inn.. røk topp pakning i 240km\t og ca 9000rpm på nålen.. måtte kjøre hjem. ca 10mil på 4 syl før denne ble byttet.. ca 2 uker etter dukker dette problemet opp.. tenker som så. kan komp som er kommet feil i innsug ødlagt luftmasse eller gass spjeldføler.. så også slitasje på ledning til kam føler.. kun isolasjon. fikset dette men uten resultat..

Skrevet

Da var feil funnet.. er som det pleier. demonterte eksos når topp pakning ble byttet og har belastet ledningsnett til lamda føler. kontaktet var løsnet og det var det :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...