stiane28 Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 har kjøpt meg en 318i e30 som jeg skal få godkjennt med 325i., hvordan går jeg fram for å få til dette?? hva må gjøres for å få den godkjennt me 2,5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docmeter.no Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Ikke for å helle kaldt vann i nakken på deg, men fra 318 til 325 kan kanskje vise seg å være litt kilent Mitt råd er at du tar kontakt med BT før du begynner byggingen sier ikke at det ikke går, men har selv opplevd fra 4 til seks er plundrete Men lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Automote tar visst på seg en jobb som dette Har skrevet hva som skal gjøres i en annen tråd i Teknisk, men vet ikke hvor den ligger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Dette burde igrunn ikke være noe problem. bytt til 325 understell inkl bremser og vis til delenummeret på karosseriene som er helt like, som igjen argumenterer for at karosseriet tåler motoren. Eneste du kan få problemer er forakselvekta som BT av en eller annen grunn ikke justerer opp, dette er det eneste jeg kommer på som kan stoppe deg fra å få dette godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Dette burde igrunn ikke være noe problem. bytt til 325 understell inkl bremser og vis til delenummeret på karosseriene som er helt like, som igjen argumenterer for at karosseriet tåler motoren. Eneste du kan få problemer er forakselvekta som BT av en eller annen grunn ikke justerer opp, dette er det eneste jeg kommer på som kan stoppe deg fra å få dette godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Ring Killingberg ifra Trondheim, de vet hva du skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiane28 Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 ok., takker for alle svar.,., må jeg snakke med bmw norge for å få en godkjennelse fra dem som jeg viser ved når jeg skal snakke med biltilsynet?? fikk høre det,..,., kjenner ett par som har fått godkjennt fra 318 til 325., men de har forskjellige forklaringer, så ville ha det på det rette før jeg begynner med ombygging.,,.., Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Bmw Norge er det nok ikke så mye hjelp og få hos desverre..dessuten så er det så og si nesten lagt ned da flesteparten av di ansatte har sagt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docmeter.no Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg har prøvd dette med akkurat samme bil uten at jeg kom i mål. Jeg fikk også tak i dele nummer til de forskjellige chassier, som viste seg å være helt like...dette ble så dokumentert ved at jeg sendte inn kopier av BMW originale delefilmer som viste at delenummerene på 318 chassi og 325 chassi var helt identiske Det samme ble gjort med bremser ol.. Da fikk jeg til svar fra at BT ikke kunne være sikre på at dette var originaldokumentasjon... Da ble jeg så forbanna at jeg spurte vedkommende om han gikk på sterke medisiner med varseltrekant... Etter dette kjøpte jeg meg en 325 isteden BT her nede var noe helt sinnsykt vrange når det gjaldt min bil.. Men har snakket med andre som har vært andre steder og da har det ikke vært noe problem, så tror dette er forskjellig fra sted til sted... Men det refereres til flere her på forumet som har fått til dette.. For aksel vekt var også et problem.. si i fra om du trenger delefilmer sendt over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg har prøvd dette med akkurat samme bil uten at jeg kom i mål. Jeg fikk også tak i dele nummer til de forskjellige chassier, som viste seg å være helt like...dette ble så dokumentert ved at jeg sendte inn kopier av BMW originale delefilmer som viste at delenummerene på 318 chassi og 325 chassi var helt identiskeDet samme ble gjort med bremser ol.. Da fikk jeg til svar fra at BT ikke kunne være sikre på at dette var originaldokumentasjon... Da ble jeg så forbanna at jeg spurte vedkommende om han gikk på sterke medisiner med varseltrekant... Etter dette kjøpte jeg meg en 325 isteden BT her nede var noe helt sinnsykt vrange når det gjaldt min bil.. Men har snakket med andre som har vært andre steder og da har det ikke vært noe problem, så tror dette er forskjellig fra sted til sted... Men det refereres til flere her på forumet som har fått til dette.. For aksel vekt var også et problem.. si i fra om du trenger delefilmer sendt over jeg anbefaler heller å dra til en bmw forhandler for å få skrivd ut fra delerfilmene de har(selv om de er helt like de på nettet) og få et stempel eller en underskrift fra dem som viser at dette kommer fra bmw. Det som er viktig når du søker til BT, er å argumentere for alt du tror de kan henge seg opp i eller sette et spm tegn til, og ikke minst skrive at bmw Norge ikke er behjelpelige med godkjenninger. Dette sparer du mye tid på med mindre brev frem og tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docmeter.no Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg har prøvd dette med akkurat samme bil uten at jeg kom i mål. Jeg fikk også tak i dele nummer til de forskjellige chassier, som viste seg å være helt like...dette ble så dokumentert ved at jeg sendte inn kopier av BMW originale delefilmer som viste at delenummerene på 318 chassi og 325 chassi var helt identiskeDet samme ble gjort med bremser ol.. Da fikk jeg til svar fra at BT ikke kunne være sikre på at dette var originaldokumentasjon... Da ble jeg så forbanna at jeg spurte vedkommende om han gikk på sterke medisiner med varseltrekant... Etter dette kjøpte jeg meg en 325 isteden BT her nede var noe helt sinnsykt vrange når det gjaldt min bil.. Men har snakket med andre som har vært andre steder og da har det ikke vært noe problem, så tror dette er forskjellig fra sted til sted... Men det refereres til flere her på forumet som har fått til dette.. For aksel vekt var også et problem.. si i fra om du trenger delefilmer sendt over jeg anbefaler heller å dra til en bmw forhandler for å få skrivd ut fra delerfilmene de har(selv om de er helt like de på nettet) og få et stempel eller en underskrift fra dem som viser at dette kommer fra bmw. Det som er viktig når du søker til BT, er å argumentere for alt du tror de kan henge seg opp i eller sette et spm tegn til, og ikke minst skrive at bmw Norge ikke er behjelpelige med godkjenninger. Dette sparer du mye tid på med mindre brev frem og tilbake. Mine papirer er fra en BMW forhandler og ikke hentet fra nettet. Jeg la også med kopi av brev som dokumenterte at dette kom fra BMW og ikke en side på nettet, men hjalp ikke mye At BMW ikke er særlig til hjelp.... ja det er helt rett det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå