Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er nye her og trenger noen tips:)

skal til drammen i morra og se på ein 525tdsa . kmstan343000

noe spesielt eg burde sjekke.

og er det noen spesiele svakheiter eg burde vite om?

På forhånd takk:)

Skrevet

Jeg kjøpte min 325TDSAT med 332 tusen på telleren. En bil med høy km skal ha en god historikk og kvitteringer på arbeid gjort opp gjennom årene. Den skal kjøre fast, jevnt, godt og ha rimelig med krefter og holde følge med mange av dagens TDI'er uten særlig røyk. Girskift skal være behagelig og tight. Girolja bør være skiftet uansett påstander om livstidsholdbarhet.

Pass på at dempere og understellsforinger har vært skiftet siste par år en gang. Vær kald og rolig og se etter tegn på enten slurv eller kjærleik til bil. Min er gått 366kkm nå og jeg tenker ikke å kvitte meg med den på en del tid!

Skrevet

kjøpte bilen da. går meget bra uten noe svart røyk, er automat i den. skal bytte olje på alt på onsdag. . er litt tungstarta men det er gløde plugger.

Skrevet
kjøpte bilen da. går meget bra uten noe svart røyk, er automat i den. skal bytte olje på alt på onsdag. . er litt tungstarta men det er gløde plugger.

Tungstarta på kaldmotor da... ? Tungstarta på varmmotor kan være et tegn på at diesel pumpa lekker litt. Som disse motoren har en tendens til å gjøre.

Skrevet

Uff... nei, men en lokal dieselelektrisk spesialist kan iblant overhale dem. Se etter Bosch-merket verksted i området ditt. Ellers prøv eBay men da må du ha klart for deg alle relevante delenumre og is i magen. Hvordan kjører bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...