e3679 Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 har nettop skifftet nye plugger på bilen men går fortsatt på 5 syl! går på alle 6 når dn er kall,mn når bilen begynner og bli varm går dn på 5.kan stoppe bilen og vennte en stund så går dn på 6 syl ijenn en liten stunnd.har også prøvd og ta av kontakten på pluggene en for en når bilen går på tomgang for og sjekke om kannskje en coil er gåen.mn dn kutter på alle når jg tar av en og en.så kan bilen også pluttselig stoppe helt pluttselig når dn står på tomgang! noen hær inne som kan hjelpe mg som kannskje har vært borti d samme?? håper noen kan hjelpe en fortvilet bmw eier
e3679 Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 ingen som har vært borti noe sånnt?
rolfi Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Prøvd å koble av luftmengde/massemåler? Mistenker du tenningen kan du jo prøve å bytte om på coilene. Det går vel ann å måle de på en måte også, men det skal ikke jeg si hvordan du gjør da jeg aldri har vært borti det
e3679 Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 har prøvd å bytte om på coilene mn ble d samme..
skien Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Det kan være den plugghetta som står mellom coilen og pluggen den er løs og fåes kjøpt på bmw
Julianv Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Skulle akkurat til å si det De er typiske til å ryke på bmw merker jeg
vikorena Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Ville bytta innsprøytningsdysene. Kan vere ei som er sprukken, og at sprekka utvidar seg ved varm motor. Det fører til feil spredning av drivstoff inni sylinderen og feiltenning/ikkje tenning.
kawaman Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Tror heller det er en coil som fusker når den blir varm. Prøv og koble ut en og en coil og se hvem den ikke går på,så flytter du den coilen på en annen plass og prøv igjen og se om det er den samme coilen som fusker.
karsten Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 er det noe motor lampe som lyser når dette skjer? men uansett ville jeg fått tak i en ny coil og prøvd en og en med den. OBS OBS. du må alltid huske å ha jording på coilene til motoren ellers kan du faktisk "drepe" DME.
Kure Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Dette ligner veldig på samme feil som jeg har hatt på min... Da var det defekt veiv-aksel sensor......
e3679 Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 takker så mye for svar. tok diagnose på bilen å d visste sg att d var veivakselsensoren ja.noen som hvet om dn er dyr? å mye jobb å skiffte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå