M30Punk Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Henta den på posten nå,står på esken at den er designa å laget i usa,men ståt å at den er "made in china" Kjøpt på el-price så sku ikke tru det sku vært en kopi Googla forsterkern å der fant jeg ut at cs-serien er det billigste innen JBL,fant også et innlegg om en som hadde mista MOSFET funksjonen på sin men sånn er det vel med alt at noe innimellom vil få en feil/defekt. Er vel kjent for å være et bra merke dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 At den er laget i Kina er vel ikke akkurat noe nytt Mye er laget der, selv om det er designet i et annet land MOSFET er forsåvidt ingen "funksjon" heller, men en transistortype. Ikke noe å henge seg opp i. Og er det ikke lint sent å spørre om det er et bra merke ETTER at du har handla greiene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 sikkert ok til små høytalere. jbl er ikke noe gale det, det finnes bedre og værre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 sikkert ok til små høytalere. jbl er ikke noe gale det, det finnes bedre og værre. Tenkte jeg sku bruke den på 2 sett kicker ks50.2 composett som er på 65watt rms/130watt peak. Forsterkern er på 60x4rms,men står at den er på mere watt,men husker ikke om det var i 2 eller 4ohm,skal jeg bruke den i 2ohm? å hva er dette ohm greiene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Ohm er impedansen (motstanden) på høyttalerne. Høyttalerne du skal drive er nok på 4ohm tipper jeg Ikke tenk noe mer på dette nå, bare koble det opp og la det stå til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 At den er laget i Kina er vel ikke akkurat noe nytt Mye er laget der, selv om det er designet i et annet landMOSFET er forsåvidt ingen "funksjon" heller, men en transistortype. Ikke noe å henge seg opp i. Og er det ikke lint sent å spørre om det er et bra merke ETTER at du har handla greiene? Hehe,jo forsovet litt seint,har alltid hatt intrykk at jbl er et ganske så greit merke,men når jeg så "made in china" så tenkte jeg faen å,kopi-opplegg..trudde jbl alltid har vært produsert i statene,derfor jeg måtte høre her hva folket mente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 Ohm er impedansen (motstanden) på høyttalerne. Høyttalerne du skal drive er nok på 4ohm tipper jeg Ikke tenk noe mer på dette nå, bare koble det opp og la det stå til Men om høytalera er på 4 ohm som du sier så er det vel greit å "sette" forsterkern på 4ohm også å ikke 2ohm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Det finnes ingen bryter som du skal vri på når det gjelder impedans. Dette bestemmes utelukkende av høyttaleren, og er opp til forsterkeren hva den minimum tåler. - http://no.wikipedia.org/wiki/Impedans - http://www.prestonelectronics.com/audio/Impedance.htm Bare å lese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 Ok,hehe,,takk for innspill. Får koble det opp å høre åssen det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå