Gå til innhold

bass port i hatt hylle, anbefalt?

Anbefalte innlegg

Hva har du gjort mann? :S Hvordan skal du få det der pent?

Hvor lang er den porten der nede i bunn?

Huff nei... anbefaler deg faktisk å rive dette bygget jeg. Det på grunnlag av at dette spiller KUN ut i bagasjen og du vil få problemer med å få noe spesielt basstrykk i kupeen. Og hvis du monterer en form for bassport opp hatthylla vil du kun få rumlete slapp bass. Ikke noe moro å høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det ser helt jævlig ut for øyeblikket, men skal pusses ned og lakkeres.. er langt fr ferdig, så det blir et bra resultat da jeg har en kompis av meg som har gjort det samme. og han stiller ut bilen på show.

og porten er der bare for å ikke øddlegge elementene så jævlig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge elementene for mye? Hva mener du med det? Den ødelegger LYDEN ;) Men hvorfor bygge det sånn? Dette blir en JÆVLIG jobb å få noe pent.

Noen punkter:

- MYE jobb for å få det pent (Finnes enklere måter å lage ting pent på i bagasjen)

- Elementene dine sitter ikke rett i forhold til hverandre

- Du vil få problemer med å få bass INN i bilen med denne løsningen

- Kutt ut den jalla bass"porten" du har montert der. Den lager mer ulyder en noe godt.

Sier ikke dette for å være slem, mer som et spark i riktig retning. Jeg kan ikke diktere hva du skal gjøre, men du spør her om hjelp og da må du tåle kritikk når noe er direkte feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si, her lukter det motiverende formulieringer og konstruktive tilbakemeldinger lang vei.. :wink:

Når noen gjør så graverende feil som i dette tilfellet så kan man ikke bare si "Så flink du er, dette blir pent! Kommer nok til å spille tøft etterhvert!".

Jeg er kun ærlig, om trådstarter ikke tåler det så hadde han kanskje ikke lagt ut en tråd om dette her? ;) Jeg står for det jeg sier, og regner med at du også ser poenget mitt Magnus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i det som skrives over her. Det der er desverre en løsning som vil fungere dårlig. Må si innsatsen er bra mtp. å hoppe rett på glassfiber når man skal bygge, men slik jeg faktisk ser det er bygget her så har du fått så og si de samme resultatene med å bygga en enkel kasse i f.eks MDF eller spon bak der.

Men som sagt, kun konstruktiv kritikk, vil heller at lydopplevelsen skal være bra i motsetning til at man ser der er glassfiber som er brukt. Minuset med glassfiber er at man ser ALLE ugjevne overflater om man ikke først støper bra og så gjør en god jobb etter alt er tørka mtp. spakling/pussing. Slik du har støpt der så kan jeg ikke en gang se at du får den "kassa" ut av bilen. Noe som igjenn vil føre til at pussing osv. kommer til å bli et rent helvette å få til bra.

Så min mening, siden dette er et diskusjonsforum, er at det der kommer ikke til å bli bra og du kommer til å bli mer skuffet når du er "ferdig".

Mvh.

Aleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg også enig i noe av det som er nevnt her..

I dette prosjektet virker det som at du har brukt glassfiber bare for å bruke glassfiber, og det er jo ikke akkurat gunstig, da det er mye dårligere enn f.eks MDF.

Glassfiber er noe man bruker når man ikke har andre valg.

Å sparkle og pusse dette opplegget her kan du bare glemme, det vil gi deg noe hinsides mye jobb.

Riv ut alt sammen, og bygg en ny kasse i MDF og lag evt rammer og deksler rundt i glassfiber hvis du absolutt må ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brynjar90: En port gjennom hattehylla ikke løser problemene med den kassa. Subbene må stå vendt inn mot kupén, og det bør være mest mulig tett "ut" mot bagasjerommet. På den måten får du all lyden inn i bilen og ikke ut bakluka.

Tony: Joda, vi er nok enige i det meste, men du kan jo ha det i tankene at et sted må alle begynne. Såvidt jeg leser har du ikke gitt han et eneste tips til hvordan han bør gå fram, men heller påpekt alle feil som han sikkert også ser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er mye sparkling å få det derre pent, ville helltr fått noen til å sy et trekk i skye eller noe så trekt den. da slipper du unna med MYE, bare se på min hattehylle:

støpt:

poopMedium.jpg

grovsparkla og slitp med rondell p80

hattehylle002Medium.jpg

og trekt i 5mm skumgummi og skye

hattehylleferdig002Medium.jpg

skal bygge i bagasjerommet til sommern. gruer meg alt:)

men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brynjar90: En port gjennom hattehylla ikke løser problemene med den kassa. Subbene må stå vendt inn mot kupén, og det bør være mest mulig tett "ut" mot bagasjerommet. På den måten får du all lyden inn i bilen og ikke ut bakluka.

Må bare svare litt her.

Det du sier der er litt villedende. For i det tilfellet der så kan han faktisk fjerne den porten han har lagt inn i midten av kassa. Men igjen sette en port ned i den "lukka" delen av kassa og rett opp igjennom hattehylla som vil hjelpe veldig mye i hannes tilfelle. Og da spiller det ikke "noen" rolle hvilken retning høytallerne er vendt i grunn. Dette er da noe jeg vil katigorisere som ikke helt rett, men slik du poengterer et nyttig "tips" i hans situasjon.

Men skal man være kritisk å hjelpe noen vekk fra en gigantisk bommert så hadde jeg sagt, riv alt. Begynn på nytt.

Mvh.

Aleksander :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg forstod deg her Aleksander, det å ta en port opp i hattehylla og la subbene spille i bagasjerommet er faktisk ingen god løsning.

Det kan gå å la portene spille inn gjennom skiluka samt en port i hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg forstod deg her Aleksander, det å ta en port opp i hattehylla og la subbene spille i bagasjerommet er faktisk ingen god løsning.

Han mente det ville isolert sett faktisk forbedre lyden, men det er kun til en viss grad :) Han vil få MER bass, men det som kommer ut er kun noe ekkelt guff uansett.

Bra vi alle er enige her 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente det ville isolert sett faktisk forbedre lyden, men det er kun til en viss grad :) Han vil få MER bass, men det som kommer ut er kun noe ekkelt guff uansett.

Bra vi alle er enige her 8)

Som jeg skulle sagt det selv.

Som jeg skrev tidligere så er det ingen GOD løsning. Men en BEDRE en enn den han har nå, enkelt sagt.

Mvh.

Aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...