danielo Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Hei.bygger turbo i en facelift e30. Er vel 8:8 komp orginalt. Satser på rundt 350hjulhester å da må jeg vel ned i en komp på 8:1 ca? Planen er o-ringet blokk me orginal pakning, planet topp og smidde stempel. Hvilken komp vil jeg havne på da??
e30 tic Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Hei.bygger turbo i en facelift e30. Er vel 8:8 komp orginalt. Satser på rundt 350hjulhester å da må jeg vel ned i en komp på 8:1 ca?Planen er o-ringet blokk me orginal pakning, planet topp og smidde stempel. Hvilken komp vil jeg havne på da?? jeg tør påstå at med nyplanet topp,,ARP, elring +0.3 pakning, datasprut turbokam og evt portet topp så når du effekt målet med rundt 1 bar ladetrykk med org komp. kjøre 98?
ehrnst Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 du sier du skal bytte til smidde stempler, samtidig så spør du hvilken komp du da vil få? De du evnt skal bestille stempler av kommer til å snu spørsmålet ditt, hvilken komp vil DU ha? Jeg ville kjørt på 8.8 i komp. flere som bremser godt over 350.
Frode_E30 Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 du sier du skal bytte til smidde stempler, samtidig så spør du hvilken komp du da vil få?De du evnt skal bestille stempler av kommer til å snu spørsmålet ditt, hvilken komp vil DU ha? Jeg ville kjørt på 8.8 i komp. flere som bremser godt over 350. Han skal kjøre 98 bensin, da er det være greit med 8.0:1 i komp, det med 350whp er jo bare tull, det blir man lei av etter 1mnd og vil ha 100whp ekstra. Da er det kjekt å ha litt å gå på. Dessuten er det minimal forskjell på 8.0-8.8 med tanke på turbolegg og at den vil bli "lat" ved lavere turtall.
danielo Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 du sier du skal bytte til smidde stempler, samtidig så spør du hvilken komp du da vil få?De du evnt skal bestille stempler av kommer til å snu spørsmålet ditt, hvilken komp vil DU ha? Jeg ville kjørt på 8.8 i komp. flere som bremser godt over 350. Han skal kjøre 98 bensin, da er det være greit med 8.0:1 i komp, det med 350whp er jo bare tull, det blir man lei av etter 1mnd og vil ha 100whp ekstra. Da er det kjekt å ha litt å gå på. Dessuten er det minimal forskjell på 8.0-8.8 med tanke på turbolegg og at den vil bli "lat" ved lavere turtall. ja,helt klart,vil ha litt å gå på.. vurderer stemplene fra PPF. da vil jeg havne på ca. 8.5 i komp.
e30 tic Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 du sier du skal bytte til smidde stempler, samtidig så spør du hvilken komp du da vil få?De du evnt skal bestille stempler av kommer til å snu spørsmålet ditt, hvilken komp vil DU ha? Jeg ville kjørt på 8.8 i komp. flere som bremser godt over 350. Han skal kjøre 98 bensin, da er det være greit med 8.0:1 i komp, det med 350whp er jo bare tull, det blir man lei av etter 1mnd og vil ha 100whp ekstra. Da er det kjekt å ha litt å gå på. Dessuten er det minimal forskjell på 8.0-8.8 med tanke på turbolegg og at den vil bli "lat" ved lavere turtall. nei da vil man ha det dobbelte det koster fort noen kr ekstra skal man være safe over 450. 350 kjører man jo fint på orginale biter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå