bmw_740_e38 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Skulle ut å kjøre idag og hadde litt ventil tikking, er fult med olje på bilen og bilen har som sagt gått 281.000km så er jo vanlig at det kan bli litt tikking da. Men blutselig så ble det en skikkelig høy tikke lyd akkurat som det blir da et drev slurer og bilen stoppet. Er det ventil løfter som er knekt???? Bilen er en 95mod BMW 740i E38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Otterlei Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Hører vel om den går på en sylinder mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_740_e38 Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Hører vel om den går på en sylinder mindre Hørtes slikt ut da jeg startet den, trodde det kunne være en tennplugg men etter 2sek så rasla det noe jævelig på godt norsk. starter ikke en gang til for å si det slikt. vil ha minst mulig ødelagt og håper at kammen har klart seg, koster 6.500kr på GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Det er vel ikke disse motorene som har loljepumpe problemet ?. hvis oljepumpe løstner vil jeg tro registerkjedet lager noe bråk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_740_e38 Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Det er vel ikke disse motorene som har loljepumpe problemet ?. hvis oljepumpe løstner vil jeg tro registerkjedet lager noe bråk. Bilen stoppet tvert da lyden kom, startet den kun 1 sek for å høre hvor det kom fra. og hørtes ifra toppen. om det er oljepumpe problemer på disse motorene har jeg ingen anelse om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dino80 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Det er vel ikke disse motorene som har loljepumpe problemet ?. hvis oljepumpe løstner vil jeg tro registerkjedet lager noe bråk. Bilen stoppet tvert da lyden kom, startet den kun 1 sek for å høre hvor det kom fra. og hørtes ifra toppen. om det er oljepumpe problemer på disse motorene har jeg ingen anelse om. Har skjedd meg at ventilløftern knakk. Kammen var helt fin. byttet bare løfteren og det gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_740_e38 Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Blir spennende å se da jeg får demontert over helga. Godt det skjedde nå da jeg skal selge bilen så jeg kan fikse det før salg. Hadde vært kjedelig og levert en bil og dette hadde skjedd etter noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå