Gå til innhold

Ødelagt ventil løfter??????

bmw_740_e38
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle ut å kjøre idag og hadde litt ventil tikking, er fult med olje på bilen og bilen har som sagt gått 281.000km så er jo vanlig at det kan bli litt tikking da. Men blutselig så ble det en skikkelig høy tikke lyd akkurat som det blir da et drev slurer og bilen stoppet.

Er det ventil løfter som er knekt???? Bilen er en 95mod BMW 740i E38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører vel om den går på en sylinder mindre

Hørtes slikt ut da jeg startet den, trodde det kunne være en tennplugg men etter 2sek så rasla det noe jævelig på godt norsk. starter ikke en gang til for å si det slikt. vil ha minst mulig ødelagt og håper at kammen har klart seg, koster 6.500kr på GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke disse motorene som har loljepumpe problemet ?. hvis oljepumpe løstner vil jeg tro registerkjedet lager noe bråk.

Bilen stoppet tvert da lyden kom, startet den kun 1 sek for å høre hvor det kom fra. og hørtes ifra toppen. om det er oljepumpe problemer på disse motorene har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke disse motorene som har loljepumpe problemet ?. hvis oljepumpe løstner vil jeg tro registerkjedet lager noe bråk.

Bilen stoppet tvert da lyden kom, startet den kun 1 sek for å høre hvor det kom fra. og hørtes ifra toppen. om det er oljepumpe problemer på disse motorene har jeg ingen anelse om.

Har skjedd meg at ventilløftern knakk. Kammen var helt fin. byttet bare løfteren og det gikk bra :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...