Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en M30 b34 med 745i manifold som er portet opp.

Det står pr idag en G60 series turbonetics turbo på motoren. (10000kr) gått 20000km (God for ca 550-600hk)

Kurant intercooler til 450 500hk med rør og alt til M535i.

Ombygd motorfeste for å få plass.

Datasprut følger ikke med så dette må kjøpes utenom event bruke sprut fra 745i

Det er standard råder i motoren, med nye lager og tetninger for 40000 km siden.

Da var det nye stempler i den 9:1 i komp(målt) Mahle. 6000kr

Kam gått 40000km litt lav loob separasjon så ikke super kurant for turbo, men har bra med løft så gir mye kløs ved litt turtall!

Var nyoverhalt topp med nye ventiler, styringer vippeverk for 2år siden siden ved sarpsborg motorverksted. kjørt 40000km Kvitt for 13000kr bare på topp overhalingen.

Veiv var polert og sylindre honet hos cylmo i trondheim. Har kvitt på dette og, pluss målebrev fra cylmo.

660cc dyser kan event følge med.

Msd tenning boks og coil.

Satt inn Halgiver i fordeler for referansesignal til sprut.

Bygd om Svingningsdemper til triggerhjul for sprut.

Har ikke bygd denne for at det skulle være et effekt monster ,men for holdbarhet. Har vært i Italia- alpene- tyskland med den og flere turer i trondheim og nord norge. Ikke hatt noe annet havari enn et par topp pakningshavari pga mye ladetrykk.

Kjører nå med mls som jeg ikke har fått helt tett, byttet 2 ganger, målt topp og blokk og alt er snor rett!

Så det som eventuelt bør gjøres er å bytte topp pakningen og sette på en orginal og kjøre med 1bar til 1,2bar.

Skal man over dette bør nok alt tas i stykker og blokk bør o ringes. Grunnen til at jeg lurer på å selge den er fordi jeg driver å bygger M5 motor.

Har hatt trøbbel med fusk ved høye turbotrykk som jeg ikke har funnet ut av, jeg har bare senket trykket og kjørt og kost meg med den. Hva dette er vet jeg ikke, men tviler på at det er noe mekanisk galt med motoren da den er brukt endel og ikke tikker eller noe.

Vil helst selge alt samlet, men kan event beholde turbo. Kan event levere med downpipe i 3tom og har liketil komplett 3 toms eksos på orginale fester til M535i

Jeg har benket denne til 485hk og 735nm hos Ringstad motor i fjor ved 1,5 bars turbotrykk! Ligger litt bilder og info på tråden min.

Tar ikke skambud.

Står i bilen og kan prøves ved seriøs innteresse. :D

Truls

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...