Julianv Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 hei! Har en del slakk i styringen på 525en min. Noen som vet hvordan man kan stramme dette inn? Kan det være lageret eller hva det er i rattet? For det klikker inni rattet/langs rattstammen eller noe. Håper på svar! MVh Julian
hanskr Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 e vell styresnekka / tannstanga som e slarken da. vis de klirker i ratte, så kan du jo ta av det øverste dekselet ( om du ikkje har airbag) å skjekke om mutteren som held ratte kan ha løsna( men e veldig skjelden )
Julianv Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Hvordan stramme inn den da? Har hørt at mange har gjort det på forumet, men aner ikke hvordan hørt noe snakk om at den lyden var ratt-lageret eller noe sånn?
hillmar Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Regner med at dere snakker om e34? For på e39 er det tannstang
Nagin Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 x2. har en slags knirke pipe lyd. kan jo vær noe dritt som har samla seg inni ?
bue Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Regner med at dere snakker om e34? For på e39 er det tannstang Ok, e34 har snekke hvertfall..
Julianv Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Er e34 ja, men lurer fælt på hvordan man kan stramme inn dette?
02 Touring Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Er e34 ja, men lurer fælt på hvordan man kan stramme inn dette? Det er en mutter på rattstammen nede ved pedalene nr 1. Prøv og dra den til. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30 Ikke alle E34 har snekke. 525IX har tannstang.
Julianv Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ingen andre som har tips? Er vel slakk i noen foringer? Går vel an å bytte dette tipper jeg. Eller er det kanskje på tide å bytte hele styresnekken? bil har gått 412 000, motor 160 000. Håper noen har noe tips Fikk vite av en mercedesmekaniker at på gamle 190e så er det snekke og der var det bare å stramme inn på noe (fikk ikke helt med meg hva de strammet inn) og så var slakken helt vekke. PS: Jeg kryper IKKE til korset og går til jaeger
E36Cab1 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Ettersom du er usikker så få med deg en kompis,så er det lettere å sjekke om du har slakk i universalledda i rattakslingen og/eller hjuloppheng. Skal du justere snekka så er det mutteren på oppsida av snekka som må løsnes,og skruen mutteren låser som skal justeres på. Gjør dette med sving på rattet,juster noen få grader og drei tilbake til senter. Ha bilen oppjekka,en kjenner bedre om det blir mekanisk motstand utifra justeringen. Får du motstand,spes i senterstilling uten at slakken blir noe bedre bør du leite etter ny snekke.
Julianv Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Takk for kjapp guide! men en ting jeg ikke forsto:" ,og skruen mutteren låser som skal justeres på." Regner med det var en liten skrivefeil eller noe? Mulig jeg som bare er for trøtt til å forstå
E36Cab1 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Takk for kjapp guide! men en ting jeg ikke forsto:" ,og skruen mutteren låser som skal justeres på."Regner med det var en liten skrivefeil eller noe? Mulig jeg som bare er for trøtt til å forstå Mutteren er der for å holde justeringsskruen fast. Løsne mutteren,så kan skruen justeres,deretter strammes mutter for å holde fast på justeringen. Comprende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå