Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Har en del slakk i styringen på 525en min. Noen som vet hvordan man kan stramme dette inn? Kan det være lageret eller hva det er i rattet? For det klikker inni rattet/langs rattstammen eller noe.

Håper på svar!

MVh Julian

Skrevet

e vell styresnekka / tannstanga som e slarken da.

vis de klirker i ratte, så kan du jo ta av det øverste dekselet ( om du ikkje har airbag) å skjekke om mutteren som held ratte kan ha løsna( men e veldig skjelden )

Skrevet

Hvordan stramme inn den da? Har hørt at mange har gjort det på forumet, men aner ikke hvordan :P hørt noe snakk om at den lyden var ratt-lageret eller noe sånn?

  • 5 weeks later...
Skrevet

Ingen andre som har tips? Er vel slakk i noen foringer? Går vel an å bytte dette tipper jeg. Eller er det kanskje på tide å bytte hele styresnekken? bil har gått 412 000, motor 160 000. Håper noen har noe tips ;) Fikk vite av en mercedesmekaniker at på gamle 190e så er det snekke og der var det bare å stramme inn på noe (fikk ikke helt med meg hva de strammet inn) og så var slakken helt vekke. PS: Jeg kryper IKKE til korset og går til jaeger :P

Skrevet

Ettersom du er usikker så få med deg en kompis,så er det lettere å sjekke om du har slakk i universalledda i rattakslingen og/eller hjuloppheng.

Skal du justere snekka så er det mutteren på oppsida av snekka som må løsnes,og skruen mutteren låser som skal justeres på.

Gjør dette med sving på rattet,juster noen få grader og drei tilbake til senter.

Ha bilen oppjekka,en kjenner bedre om det blir mekanisk motstand utifra justeringen.

Får du motstand,spes i senterstilling uten at slakken blir noe bedre bør du leite etter ny snekke.

Skrevet

Takk for kjapp guide! men en ting jeg ikke forsto:" ,og skruen mutteren låser som skal justeres på."

Regner med det var en liten skrivefeil eller noe? Mulig jeg som bare er for trøtt til å forstå :D

Skrevet
Takk for kjapp guide! men en ting jeg ikke forsto:" ,og skruen mutteren låser som skal justeres på."

Regner med det var en liten skrivefeil eller noe? Mulig jeg som bare er for trøtt til å forstå :D

Mutteren er der for å holde justeringsskruen fast. Løsne mutteren,så kan skruen justeres,deretter strammes mutter for å holde fast på justeringen. Comprende? :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...