Pettere30 Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Hei Har da en 1987 320i e30 som trenger litt kjærlighet med tanke på motorstand. Har brukt koed en del ganger, men klarte ikke å finne topp pakningsett til min 320i. Også tenkte jeg siden jeg først laget en tråd her på forumet, så kunne jeg kanskje spørre om hvilken andre ting dere ville gjort hvis dere skulle bytte toppakining og registerreim på motoren deres. Penger er ikke noe problem. Og ikke kom med at jeg kan heller bytte motor siden det vil bli billigere. Takker for alle svar =) Petter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 kjøp et såkalt slipesett. da får du skiftet alle pakninger og tettninger på toppen. kan hende du må skifte topplokk boltene. ta en sjekk på ventilene om de trenger sliping med det samme, og om det er mye sotavleiringer på de. har motoren gått langt forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Slipesett fra cylmo! Og du kan sende inn toppen for plansliping og gjennomlysning, evt. bytte ventiltetninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pettere30 Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2009 Okei. Ja slipesett hørtes knall ut. Men finner ikke slipesett til min 320i hos koed. Fant til 2.5l men ikke 2l. Ja ventilene kunne treng seg en liten "rengjøring" Motor er gådd 260.000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pettere30 Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2009 Takk bue skal sjekke det ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 "øya er det første man blir blind på" er det noe som heter. du fant til b25? linja over sier følgende 320i, 323i www4731 NOK 464,00 / NOK 580,001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pettere30 Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2009 Ahh dær var den ja Takker så meget! Btw : I det settet dær er alt jeg trenger av pakninger osv altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 jepp. ett slipesett inneholder alt for å overhale toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå