Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 mnd var min 320 automat inne hos NAF på garantiutløpstest. De fant noen feil, bl.a. 4 feilmeldinger (vet ikke hvilke). BMW fikset dette på garantien.

For et par mnd. siden kom det et varsel med et rødt tannhjul (gearboks) med utropstegn i midten frem under oppstart. Dette forsvart umiddelbart. Kom ikke tilbake for etter noen uker. Samme greia. Kommer og så borte igjen. I dag kom det igjen. BMW verksted synes dette er rart og har satt meg opp på time torsdag.

Under NAF testen bemerket de at batteriet var dårlig. Ikke ødelagt, men dårlig. Da jeg nå nettopp skulle hente noe i bilen, ville jeg starte for å se om varselet kom igjen. Da fikk jeg ikke start. Batteriet er nesten helt dødt. Det lyste og blinka i varsellamper da bilen ikke ville starte... alt fra ABS til gudene vet hva.

Tror dere batteriet kan være årsak til at denne feilmeldingen med gearkassa kommer og går?

Jeg må nå kjøpe nytt batteri også. Anbefaler dere å kjøpe fra BMW? Regner med de er noe dyrere enn andre plasse. Hva med biltema batterier?

Skrevet

Batteriet kan godt være årsaken til problemet ditt ja. På bilen til damen min hadde vi akkurat samme problemet, men der var det en liten jordings feil også. Den ble ordnet, men batteriet var dårlig også, så varsel lysene var der endå. Kjøpte nytt batteri på biltema til 1300,- og nå er alt på stell. Nytt batteri må jo du ha uansett, så da merker jo du om det er det som er feilen.

Skrevet
Batteriet kan godt være årsaken til problemet ditt ja. På bilen til damen min hadde vi akkurat samme problemet, men der var det en liten jordings feil også. Den ble ordnet, men batteriet var dårlig også, så varsel lysene var der endå. Kjøpte nytt batteri på biltema til 1300,- og nå er alt på stell. Nytt batteri må jo du ha uansett, så da merker jo du om det er det som er feilen.

Takker så masse for svart Bmw.528IA.2000

Veldig godt å høre! Jeg må innrømme at jeg har ikke veeeeeeeldig lyst på en alvorlig feil sånn relativt rett etter garantiutløp!

Men, jeg vil jo kanskje tro at bilen har gått i en slags nødmodus. Siden det bare har vært forsiktig småkjøring, kan jeg ikke si om bilen virker dau eller ikke. Da alt var 100% var den i allefall ikke dau :) Men, dersom det er batteriet, så må jeg vel uansett til BMW for å resette ting?

Skrevet

Takker igjen! Skal avbestille timen hos BMW og skifte batteri først, så ser jeg.... Kanskje spare 995,- på at jeg slipper den feilsøkinga.

Skrevet

Fikk så vidt startet bilen i dag tidlig - omtrent ALT av varsellamper gikk banans... Kjørte og fikk meg et nytt Bosch batteri og fikk bytta. Har nå startet og stoppet noen ganger og ingen varsellamper. Ser ut som om det rett og slett var dårlig batteri som utløste varselet. Takk og lov for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...