FirstPrice Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Hei. Har litt lyst til å prøve å lage meg ett innsug til en M20 turbo motor, men kunne trengt litt hjelp! Lest lit rundt, å volumet av innsuget skal visstnok være 1,5xvolumet av motor. Så, altså 2300cc x 1,5 = 3,45 - - 3,5liter. - Hvordan skal jeg regne ut volumet av et innsug som ikke er helt firkanta? Kan vel fortsatt ikke bruke gxhxb som formel? - tykkelsen på aluminiumen som skal brukes i innsuget? Fikk meg 1m langt alu rør idag. 75mm i diameter og 3,5mm i tykkelse. OK ? Ps, bildet er tatt av google. Det er slik jeg har tenkt til å lage det.
FirstPrice Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Ps, hvordan gjør jeg det med festene til dysene? Er det bare å borre et stort nok hull til dysene, eller hvordan er det man vanligvis gjør det? Vil gjerne ha en forklaring av noen som har gjort det før, å som har fått det til å fungere bra. Kommentarer som "kjøp deg ett innsug" kan drøyes, da jeg vil lage selv, å lære!
andyE30 Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Ps, hvordan gjør jeg det med festene til dysene? Er det bare å borre et stort nok hull til dysene, eller hvordan er det man vanligvis gjør det?Vil gjerne ha en forklaring av noen som har gjort det før, å som har fått det til å fungere bra. Kommentarer som "kjøp deg ett innsug" kan drøyes, da jeg vil lage selv, å lære! du kan ikke bare ha et stort hull, du har da vell sett en dyse før? den har 2 o-ringer nederst, disse skal jo legges ann på en overflate slik at det blir tett, så du må lage noe form for fester til dysene, og dem skal ha "rett" vinkel iforhold til innsprøytning og slikt også, ikke bare å kline dem på; )
FirstPrice Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Ja, har da sett en dyse.. Da får jeg sveise på en overdel på toppen av rørene og skjære inn en vinkel da. Å dermed borre hull. Dermed har de en ren anleggsflate, å en vinkel (når jeg får vite dette) Hvilken grad / vinkel skal dysene ha? For jeg antar det er dêt som er poenget ja. Jeg får prøve å regne litt på det, så jeg får ett volum på innsuget på ca 3-4l.
gatebil76 Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Hiop racetech. de selger ferdige innsug og gankske rimelige
Tom K Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Nå ville han prøve å lage et selv da, hva med å kappe av de dysefestene på det originale innsuget å sveise de på det du skal lage ? bare en ide ; )
ole_m7 Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 de selger slik i sverige.. husker ikke heeelt hvor..
545haj Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Du kan jo alltids dreie nye holdere til dysene
e30 tic Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 mitt tips er å bruke org flens med dysefester,kapp di passelig korte,(di som skal ha maks effekt lager flens og hele dritten selv for å få bedre vinkel mot innsugskanalene) så handler du full radie trakter fra ppf feks om du ikke har tilgang til å lage slikt selv. match port inn mot toppen, og sveis på runners og bygg plenum deretter. så er dat bare å fyre acdc tig'en mye mulig at du kan finne noen tips og ide'er på denne siden http://www.topplocksverkstan.se/tekniksida.html
oddis Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Angående tykkelse så sier de på PPF 3mm med forsterkningpinner vertikalt, og 5mm uten forsterkningspinner.
_anders Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Har ferdig dreidde dysefester liggende vi om du er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå