Gå til innhold

fra 523i til 528i ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva som må byttes for å skifte motor fra 523 til 528??

mener at det skal passe rett i, uten å skifte ledningsnett osv.. må vel skifte hjerne:)

Skrevet

muli det :) prøver å finne ut om det er noen hindringer i å skifte fra 2.5 til 2.8, håpte på det var noen på forumet som hadde gjort dette før :)

Skrevet

Bare lurer: Hvorfor ta deg bryet?

Få heller på et m50b25 innsug, chip, og evnt. ny eksos/grenrør :)

Da får du ihvertfall frigjort de hestene som bor orginalt i motoren din, og du slipper stresset med å bytte hele greia :)

Skrevet

hehe, greia er at eg skal skifte motor uansett,, pga gåen topp pakning og høg km stand, så da skifter eg likså godt motor :) har ikkje funne tak i 523i motor med noen lunde km stand fra 97 mod

Skrevet

passer rett i, men du må bruke ecu og ews og alt fra donormotoren

du kan nok også bruke 323 hjernen din når jeg tenker etter. så da kan du bare sette den rett nedi og starte den

Skrevet

jeg ville byttet dme og medfølgende ews om jeg var deg. 323 dme passer helt sikkert men motoren vil ikke 100% få den blandingen den skal ha.

Skrevet

Jeg sørget for å skaffe en 528 motor fra samme årstall som min

523 AT-98, da var alt identisk og jeg bare plugget inn tilkoblingene mellom motor og bil 8)

En liten bonus er at utvekslingen på 523`n er 7% høyere enn en original 528, så det er litt ekstra sprut i den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...