Gå til innhold

Lukter død mus + svidd når jeg stopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Litt spesielt kanskje, men når jeg kjører med varmeapparatet på lukter det litt død mus... nå har jeg ikke lukta så mye på døde muser tidligere, så jeg er jo ikke sikker.

Et annet alternativ er at det kan lukte litt som brent/svidd oksefilét :lol: etterhvert som apparatet blåser varmere og varmere..

Når jeg stopper bilen etter 15 minutters kjøring, så lukter det litt svidd utenfor bilen også.. omtrent sånn det lukter om du har gitt jernet, og kjørt skikkelig rally - litt sånn svidd gummi.

Nå skal det sies at jeg tror ikke det er død mus som lukter svidd gummi, og jeg har heller ikke kjørt bajas de siste dagene.

Kan noe av dette ha med et eller annen slitent filter og gjøre? Pollenfilter for eksempel?

Har en BMW e36 cabriolet, 1997 modell.

Skrevet

Kjenner noen som hadde mus i dashbordet og da spiste på ledningene i ledningsnettet, kan jo hende at du har en død mus som råtner i caben din??

Skrevet

Ja, men tror samtidig ikke det er det..

Da ville det lukta enda villere enn det gjør tror jeg.

Det har lukta likt i 2-3 dager, og KUN når varmeapparatet er varmt.

Det er heller ikke minusgrader her jeg bor, så den musa ville i såfall drivi å råtna hele tida, og det lukter jævlig!

Men er det noe sjanse for at det kan være et filter av noe slag?

Skrevet

God idé!

Hvor finner jeg det, og har du noen link til en beskrivelse til hvordan jeg gjør det?

Er det garantert at jeg har pollenfilter på bilen min?

Skrevet

du skriver ikke at du har air\klima i bilen.. men dette kan lukte død om det ikke blir desinfesert en gang av og til... wurth etc selger spray til dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...