olechr Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Har sett litt på de turbokittene du finner på ebay... F.eks et slikt http://cgi.ebay.com/ebaymotors/COMPLETE ... 27ac9dd2b8 Er det noen som har prøvd ut disse kittene? Som har noen noen formeninger? Lader vell 0,5-0,6 og henter vell ut 250-280hk av en m50b25 uten vidre modifikasjoner? Vet det er billig kit, men vill lære meg dette og begynner da med småkittene.. Finner bare m50 kit til e36, noen annen plass og finne der de er tilpasset e34? Mange spørsmål, men er vell noen som har svar
bue Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Ja en kammerat har montert det kittet på sin E34 med m50b25. Han lader 0,8, og har mellom 300-350 hk. Dog har han datasprut i tillegg.. Du finner ingen kit til e34, da de som selger sikter til en målgruppe som somregel kjører e36.. (regner med det er noe sånt) Eneste forskjellen er jo mye bedre plass i e34..
olechr Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Passer vell like fint på en e34 som en e36, siden motorene er like. Noe som burde forsterkest med en gang, lett for og sprekke?
MotorViagra Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Passer ikke e34 uten modifikasjoner.. Turboen kommer for lagt ned å tar i styresnekka. Så da må man lage nytt motorfeste på høyreside eller få tak i en "pute" som er ca 1-2 cm høyere enn orginalt. Får å slippe dette går det også ann å kjøpe en manifold som er beregnet for tuboen opp i stedenfor. Og det går ikke ann å bare montere dette får å kjøre 0,5 bar.. Du må ha større dyser, og evt en turbochip eller datasprut vis det skal holde Den billigste løsningen er å kjøpe noen dyser bare som er litt større, men bilen vil ikke gå reint, og mye av effekten forsvinner. Gjør man ikke dette, så brenner du hull i stemplene eller så ryker topp pakningen.
bue Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Passer ikke e34 uten modifikasjoner..Turboen kommer for lagt ned å tar i styresnekka. Så da må man lage nytt motorfeste på høyreside eller få tak i en "pute" som er ca 1-2 cm høyere enn orginalt. Får å slippe dette går det også ann å kjøpe en manifold som er beregnet for tuboen opp i stedenfor. Niks, bare å snu dette grenrøret opp ned, så turboen blir stående "over" motor i fremkant. Dessutn sitter snekka på andre siden av motoren.. (tror ikke det er hjelpesnekke på disse?)
MotorViagra Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Passer ikke e34 uten modifikasjoner..Turboen kommer for lagt ned å tar i styresnekka. Så da må man lage nytt motorfeste på høyreside eller få tak i en "pute" som er ca 1-2 cm høyere enn orginalt. Får å slippe dette går det også ann å kjøpe en manifold som er beregnet for tuboen opp i stedenfor. Niks, bare å snu dette grenrøret opp ned, så turboen blir stående "over" motor i fremkant. Dessutn sitter snekka på andre siden av motoren.. (tror ikke det er hjelpesnekke på disse?) Tydelig du ikke har prøvd dette, er ikke bare å snu den. Da går turboen borti toppdekselet. Så skal man snu den så man man sveise om flensen. Flensen på manifolden tar også borti topp dekslelet så du får ikke den på plass uten modifiseringer heller.. Sorry mac, om jeg skrev snekka. Den tar borti styrestaget når man svinger. Eller kansje du kaller det enneleddet.
olechr Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Ok, ny manifold, datasprut og større dyser. Med det så klarer jeg 0,5-0,6 trykk. Noen som har formening om holdbarhet i disse kittene? Vist du skal kjøre med dette oppsette og rundt 250-280hk?
MotorViagra Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Ok, ny manifold, datasprut og større dyser. Med det så klarer jeg 0,5-0,6 trykk. Noen som har formening om holdbarhet i disse kittene? Vist du skal kjøre med dette oppsette og rundt 250-280hk? Er vel manifoldene og turboene som er kjent for å gå i stykker. Manifolden lønner det seg å lage avstivere til slik av ikke all tyngden fra turbo henger i manifolden. Og henge opp eksosen ordentlig. Da holder manifolden seg som regel. Turboene er det veldig opp og ned med, kommer litt ann på hvordan disse blir behandlet. Noen fungerer i kansje 6mnd (da de billigste) mens andre kan fungere i flere år.
bue Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Mulig han har sveisa om flensen ja, det skal jeg ikke si for sikkert.. Han har også måtte sveise inn forsterkninger, da grenrøret har sprukket 3 ganger..
Mr E30 Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Kjenner en som kjøpte seg et slikt kit. til 900 usd. Der slapp turboen gjennom MYE olje å manifoil å wg sprakk. Ikke av den beste kvaliteten men det er et nokså bra utgangspunkt.
olechr Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Kjenner en som kjøpte seg et slikt kit.til 900 usd. Der slapp turboen gjennom MYE olje å manifoil å wg sprakk. Ikke av den beste kvaliteten men det er et nokså bra utgangspunkt. Hmm,, får vell bare prøve seg fram og se hva som skjer.. m50b25 er heldigvis ikke de dyreste motorene.. Ja bra nokk til første bygg
mAZE Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Skriv gjerne hva slags turbokitt det er snakk om i overskriften. Blir mer oversiktlig.
turboxs Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Når skal folk skjønne at det er en grunn til at det er billig!!!!!!!!!!!!!! Skikkelig byggde motorer koster som regel 100+ men de gir å mye mer effekt og holder lengre. Skal dere "bare" ha 250 hk så kjøp en m3 motor eller noe annet å sett inn. koster litt mer men det holder hvertfall.
olechr Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Når skal folk skjønne at det er en grunn til at det er billig!!!!!!!!!!!!!!Skikkelig byggde motorer koster som regel 100+ men de gir å mye mer effekt og holder lengre. Skal dere "bare" ha 250 hk så kjøp en m3 motor eller noe annet å sett inn. koster litt mer men det holder hvertfall. Skrev at jeg ville lære meg og bygge turbo, hvorfor ikke begynne smått? Er ikke ute etter og bygge værsting bil med det første...Noen problemer med det?..
Anbefalte innlegg