Jørgen Lie Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Se der ja. Var å så etter deg i 5-hal6 tiden, men da var d ingen der.. Gikk greit så langt?
Mr.Silver Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 Tok ut motoren, skrudde av bakerste grenrøret.. da gikk motoren nedi helt fint.. men var der igår kveld kl.23 og skrudde av den fremste grenrørbiten også, også flyttet jeg motorfestet til de bakerste hullene, da så det mye bedre ut.. men faen for ett slik å holde på med alene.. senke taljen med ene hånda, styre motoren med den andre, også brukte jeg foten for å trykke maskina bakover
Jørgen Lie Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Lov å si fra da vettu !!! Er jo ikke så langt unna akkurat.......
Mr.Silver Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 Trodde ikke du var tilgjengelig så sent hehe..
oddis Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Er S50 motorfestene lik M50 motorfester? Ja, E36 festene er like. Bakerste grenrøret skal egentlig passe fint bare du banker litt på varmeblekket som står på torpedoen. Modda ikke bakerste røret bortsett fra flensen mot eksos bakover. Fremste grenrøret derimot, måtte kappes rett etter collector og lages helt om, for å få den så nærme golvet på bilen som mulig + unngå nærkontakt med bakre bærearmsforing. Jeg har oppsettet som beskrevet i mitt tidligere innlegg.
Mr.Silver Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 Er S50 motorfestene lik M50 motorfester? Ja, E36 festene er like. Bakerste grenrøret skal egentlig passe fint bare du banker litt på varmeblekket som står på torpedoen. Modda ikke bakerste røret bortsett fra flensen mot eksos bakover. Fremste grenrøret derimot, måtte kappes rett etter collector og lages helt om, for å få den så nærme golvet på bilen som mulig + unngå nærkontakt med bakre bærearmsforing. Jeg har oppsettet som beskrevet i mitt tidligere innlegg. Han jeg kjøpte av har sveiset om motorfestet på innsugsiden. Noe som ble fulstendig feil i min bil. Grenrør er også sveiset om.. røret som var sveiset på bakre grenrør var for langt, fikk ikke plass. Er forresten 2*2,5" er dette nødvendig? eller holder det med 1*2,5" ?
oddis Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 2x2,5 er ikke nødvendig nei. Er jo 2x2 1/4 orginalt mener jeg å huske. 52-62mm rør bakover. Målte men husker pokker ikke nå. Skaff deg vanlige E36 M50/S50 fester og E28 535i 63.5mm puter, og ta det derfra. Denne motoren er mye mer tiltet over enn min, da jeg var å kikke på den mens Tom Erik eide motoren. Men skimsing går jo ann, hvis du ikke vil skaffe "nye" fester.
Jørgen Lie Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Trodde ikke du var tilgjengelig så sent hehe.. Om rette problemet oppstår er jeg tilgjengelig 24/7 Kenneth!!
Mr.Silver Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 2x2,5 er ikke nødvendig nei. Er jo 2x2 1/4 orginalt mener jeg å huske. 52-62mm rør bakover. Målte men husker pokker ikke nå.Skaff deg vanlige E36 M50/S50 fester og E28 535i 63.5mm puter, og ta det derfra. Denne motoren er mye mer tiltet over enn min, da jeg var å kikke på den mens Tom Erik eide motoren. Men skimsing går jo ann, hvis du ikke vil skaffe "nye" fester. Får se hva jeg gjør med eksos dimensjonen. Du kjenner til denne motoren fra før altså? tilstand var bra etter lagerskift? Fikk tak i meg motorfester fra m50 E36 i stad. 300 kr var ikke ille. Så får bare bestille meg gummi slik at jeg har til jeg kommer hjem. Må få sveiset innsuget. men da må motoren stå 100% riktig først.
Mr.Silver Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 Trodde ikke du var tilgjengelig så sent hehe.. Om rette problemet oppstår er jeg tilgjengelig 24/7 Kenneth!! Var ingen stort problem igår men skal huske på deg
oddis Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 2x2,5 er ikke nødvendig nei. Er jo 2x2 1/4 orginalt mener jeg å huske. 52-62mm rør bakover. Målte men husker pokker ikke nå.Skaff deg vanlige E36 M50/S50 fester og E28 535i 63.5mm puter, og ta det derfra. Denne motoren er mye mer tiltet over enn min, da jeg var å kikke på den mens Tom Erik eide motoren. Men skimsing går jo ann, hvis du ikke vil skaffe "nye" fester. Får se hva jeg gjør med eksos dimensjonen. Du kjenner til denne motoren fra før altså? tilstand var bra etter lagerskift? Fikk tak i meg motorfester fra m50 E36 i stad. 300 kr var ikke ille. Så får bare bestille meg gummi slik at jeg har til jeg kommer hjem. Må få sveiset innsuget. men da må motoren stå 100% riktig først. Kjenner ikke noe til tilstand på motor nei. Var hos vedkommende fordi jeg kjøpte det modda carboninnsuget som satt på motoren hans. Etter den gangen har motoren aldri vært brukt ettersom jeg forstår. Da jeg var der var motoren nylig satt tilbake med nytt lager og jeg kikket litt på innstallasjonen i samme slengen, siden jeg var i startgropen med samme innstallasjon. Som med alle ukjente motorer anbefaler jeg deg til å koble inn oljetrykksmåler under oppstart og testkjøring. Det sies at det ikke anbefales med omslipte veivakslinger på optimaliserte motorer, men det skal nok fungere fint så lenge motoren ikke varves mer enn orginalt, og f.eks ikke overlades. Teoretisk sett iallefall. S50 har ikke akkurat vide lagerklaringer, og noen har til og med for trange lagerklaringer. Her har du prosjektttråden: viewtopic.php?f=11&t=59059
Mr.Silver Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 Kjenner ikke noe til tilstand på motor nei. Var hos vedkommende fordi jeg kjøpte det modda carboninnsuget som satt på motoren hans. Etter den gangen har motoren aldri vært brukt ettersom jeg forstår. Da jeg var der var motoren nylig satt tilbake med nytt lager og jeg kikket litt på innstallasjonen i samme slengen, siden jeg var i startgropen med samme innstallasjon. Som med alle ukjente motorer anbefaler jeg deg til å koble inn oljetrykksmåler under oppstart og testkjøring. Det sies at det ikke anbefales med omslipte veivakslinger på optimaliserte motorer, men det skal nok fungere fint så lenge motoren ikke varves mer enn orginalt, og f.eks ikke overlades. Teoretisk sett iallefall. S50 har ikke akkurat vide lagerklaringer, og noen har til og med for trange lagerklaringer. Her har du prosjektttråden: viewtopic.php?f=11&t=59059 Takker veldig for linken til tråden hans. Får prøve å gi han ett pip siden han har hatt denne i E30 med de festene som er. Kansje han har noen kjempe tips på hvordan han fikk det til Har fortsatt det lokket han kjøpte seg med oljetemp og oljetrykk på. men hvordan disse kobles vet jeg ikke hehe
Mr.Silver Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Igår ble forresten bakstilling plukket ned.. så nå er det igrunn bare å starte rust sveising Bilder kommer senere
Mr.Silver Skrevet April 22, 2010 Forfatter Skrevet April 22, 2010 Oppdatert første innlegget på side.1 Litt mere oversikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå