mEhE Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 støyfilteret i linje utgangene til pioneer cdspilleren min er defekt.. for andre gang.. ringte inn og det ville koste meg 800kr å få fiksa den igjen.. men lurer på om dette er noe jeg kan gjøre selv? hva er det egentlig som ryker i cdspilleren slik at dynamoen begynner å hyle i høytaleren? kan man bytte\lodde en ny "duppeditt" kjøpt på elfa feks ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Det er ein sikring som ryker. Før var det ikkje sikring men sjølve bana på printkortet som brann av. Det er selfølgeligt ein grunn til at dette skjer. Er det ikkje lurt å fikse det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 feilen var i en annen bil(vinterkjetting i bagasjerommet hoppet oppå forsterker i en fartshomp)..alt er lagt opp optimalt i nybilen nå.. skrudde opp cdspiller å så etter sikring,men var ingen å se? er en 2.5 år gammel pioneer deh p6900ib.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Sikringen er nok liten og ser ut som mange andre komponenter på printkortet. Sikringen er nok lodda på printkortet. Sikringen er nok på jordingen til linjeutgangen. Eg har ikkje vært borti spillere med sikring, so meir veit eg ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Det pleier helst å være at lydkablene (phono og eller høyttalerledning ikke er godt nok skjermet\ ligger for nære strømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt L. Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Pioneer er jo kjent for å ha en sikring på jordingen til phono som ryker. Hadde samme problemet på min avic x3 og der ble det jumpet mellom phono ytter og jord og støyen forsvant. Pioneer anbefaler en ekstra jording mellom forsterkere og spiller for å unngå at sikringen ryker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Pioneer anbefaler en ekstrajording mellom forsterkere og spiller for å unngå at sikringen ryker Står det faktisk noe sted? Anbefaler heller at folk fikser jordingen sin jeg. Bedre å fikse problemet en å lure seg rundt det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 mellom forsterker og spiller ,holder det ikke å sette chassi rett til karroseriet? slik har jeg gjort det nå: *skjermet høytalerkabel,skjermen koblet til spillerchassi og flytende i andre enden.spillerchassi er også koblet på karrosseri,samme punkt som minus på spilleren. *Stinger trippelskjermet(?) RCA\phono\ *alle signalkabler ligger i midten av bilen og strømførende ved siden av bilen. * +- fra forsterker går rett på batteri.2 stk 10mm ledninger(får ikke koblet på større på forsterker) burde jeg heller ha jording i karrosseri? *på signal til forsterker er koblet på blå ledning i spiller *+ på spiller er koblet på sigarett-tenner bilen er en e30 foresten. støyen vil altså forvinne om jeg legger en ledning utenpå signalpluggene(på hver plugg da eller?) og inn på spillerchassi? på den måten slipper jeg og skifte sikring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt L. Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Anbefalingen til Tony Bardalen er ganske god og bør sjekkes før en begynner med andre ting. Anbefalingen om ekstra jord kom fra serviceverkstedet til pioneer som holder til her i byen. Hos meg gikk sikringen da det var fest i min forrige bil og forsterkeren gikk opp i røyk. Har nå bare en ledning mellom ytteren på phonokontaktene og til chassiet til spilleren, slik har det nå stått i ca ett år og dette er da selvsagt på egen risiko da spilleren kan ta helt kvelden dersom det ryker noe opp mot phono delen. Spilleren vil nå ikke gi slipp på navi-dvd'en og dermed må den nok på service slik at det blir ny sikring og justering av cd matingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2009 Fikk vite fra et annet forum at det vanlige var en 500ma sikring.. Selges forskjellige former på elfa.Så skrur opp spilleren å ser om jeg finner en "dupeditt" som ligner.. vis ikke så kunne jeg gjøre som nevnt tidligere her i tråden,legge en ledning mellom rca og chassi men en 500ma sikring i mellom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå