Muztang289 Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Bilen er til salgs, H.B.O over 10.000,- Bilen er i god stand karosserimessig, bare rust på dører nederste del, rundt tank og bagasjelokk. Ellers av feil så er det alle fjærer og dempre som må byttes, ny bremseskive høyre side bak, håndbrekk, casterstag, traversforinger og låsemotor til førerdøren ( Alle dører låses utenom førerdøren. ) Ellers er det småfeil som kjørecomp. som ikke er fungerer helt optimalt. Er også noe småhyling fra servoen når man tar kaldstart på bilen ( dette går over ganske fort ). Bitteliten lekkasje i kjølesystemet ved slangen til radiatoren ( bare og skru slangen lenger inn ved radiatoren ). Bilen har gått 250.000 KM og motoren går veldig fint, har byttet olje på bilen vær 10-15-000 km. Dette er en av de FÅ bilene med manuell kasser, så dette er ikke noe hverdags-kost =) Bilen starter uansett vær, minus som pluss grader.. Har vært flink med oljeskift og ikke minst å aldri dra bilen på høyt turtall eller hard-kjøring på kald motor. Av ting jeg har byttet på bilen igjennom mitt eie er: Vannpumpe, Termostat, Batteri, Dynamo, Servo, Satt på KN-filter, Hjullager og splitter nye vinter og sommer dekk, skinn-interiør ( Org. stoffseter kan også følge med. ). Sikkert noe småting jeg har glemt, men PM eller skriv her for spørsmål. Jeg vil egentlig ikke selge bilen da den er verdt mer enn hva jeg skal ha, men har ingen steder å ha bilen så må desverre bli kvitt den. Bilder kommer senere, men dere kan se på tidligre bilder ____________________________________ Hey.. Har en E32 som jeg har store planer for, som skal bli et flaggskip og ikke minst et smykke på veien.. Litt history om bilen og hvorfor dette ble den nye perla mi. Dette er en 735i ifra 1987, tidligre eid av en eldre mann som jobbet på oljerigg, så bilen ble ikke så mye brukt. Han solgte denne vidre til en dame litt oppi åra, som jobbet som frisør, men denne bilen ble litt for stor for hun, så hun solgte den vidre til et bilfirma i Fredrikstad.. Dem annonserte denne bilen på finn.no, første gang jeg tittet på den, ble jeg forelsket, så jeg ringte å spurte om denne var solgt, og det var den.. Tenkte da at jeg heller får finne en annen bil da, så ventet på at et annet smykke skulle dukke opp. Mens tiden hadde gått og gått, kom jeg plutselig over den samme bilen igjen ( kjente igjen regnummeret ifra første stund ) så jeg slang meg på tråden med en gang, ringte å spurte om den var til salg igjen, og om hvorfor tidligre eier ikke kjøpte den. Da fikk jeg et svar, som virkelig varmet hjertet, da jeg kjente at jeg var på vei til å bli eier av en 7'er! Bilen var forsatt til salgs, og grunnen til at forrige kjøper ikke tok den, var fordi han ikke fikk solgt den andre bilen sin. Så jeg avtalte med dem, og dro ut til Fredrikstad på dagen og prøvekjørte og tok den med meg hjem. Mens jeg kjørte hjemover, muttern og fattern ( som kjørte meg ut ) dro vidre til Sverige, satt jeg på vei hjem, med det største gliset, heeeeeeele veien hjem..! Var så utrolig stolt og glad over at jeg hadde valgt denne bilen! Fra det øyeblikket, da jeg fikk kjenne hvordan det var å eie en 7-serie ( som alltid har vært drømmen ) bestemte jeg meg for å virkelig ta vare på denne, og holde den i tipp-topp stand. En annen grunn til hvorfor det akuratt ble denne perla, var fordi jeg har alltid ønsket meg en 7-serie som nevnt tidligre, og ikke minst med manuell ( da jeg hater automat ). Så, derfor oppretter jeg denne tården, for å få hjelp/tips/råd fra dere BMW entusiaster. Litt info om bilen. - BMW 735i - E32 1987 modell - 214.000 km. - Manuell ( slik jeg alltid har drømt om ) - Delphin Metallic (186) - Stoffseter ( MEGET strøkent interiør ) Spør om mer om det er noe dere savner.. Noen bilder av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Sykt pen 7,er. Så skikkelig velholdt ut. helt enig med deg at du bør ta godt vare på denne pærla av en bil. Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 Sykt pen 7,er. Så skikkelig velholdt ut. helt enig med deg at du bør ta godt vare på denne pærla av en bil. Gratulerer Hehe, tusen takk! Ja, den er godt vedlikeholdt, og det er slik BMW skal være.. =p Skal ta en hellakkering på den til våren, fint for meg å øve på, siden jeg går i læra som billakkerer:-) Har masse planer for den, skal skrive mer om det senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Dette er tøft. Fin innledning på tråden også hehe.. Så ut som intriøret i bilen var nærmest som nytt. Det er ikke hver gang:P! Gratulerer så mye med drømmebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Driftking Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 detta var ikke gærent!! var ikke slik jeg så gor meg bilen etter å ha lest introen:p grattis med ei perle!! er ikke mange like biler som ser slik ut i norge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 Dette er tøft. Fin innledning på tråden også hehe.. Så ut som intriøret i bilen var nærmest som nytt. Det er ikke hver gang:P!Gratulerer så mye med drømmebilen Tusen takk. Ja, interiøret er veldig strøkent. Får et komplett svart skinninteriør imorgen som jeg har kjøpt, blir bytting av det til uka, blir nok en del bilder under jobben.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 detta var ikke gærent!! var ikke slik jeg så gor meg bilen etter å ha lest introen:pgrattis med ei perle!! er ikke mange like biler som ser slik ut i norge!!! Hehe, takk takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Tusen takk.Ja, interiøret er veldig strøkent. Får et komplett svart skinninteriør imorgen som jeg har kjøpt, blir bytting av det til uka, blir nok en del bilder under jobben.. Pen bil! 7-serie er stas. Men hvorfor skal du egentlig bytte ut interiøret hvis det er helt strøkent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 Tusen takk.Ja, interiøret er veldig strøkent. Får et komplett svart skinninteriør imorgen som jeg har kjøpt, blir bytting av det til uka, blir nok en del bilder under jobben.. Pen bil! 7-serie er stas. Men hvorfor skal du egentlig bytte ut interiøret hvis det er helt strøkent? Flere grunner egentlig.. Det er mye mer elegant og lukseriøst med skinn, lettere å holde rent og pent.. Forså biler med skinn er jo også et pluss, når man skal selge/kjøpe.. Og en annen ting, har hatt opplevelser der en kompis har spydd i bilen, så var ikke morsomt å vaske stoffseter da.. Huff=/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Nydelig bil. Også artig med manuell girkasse. Det gjør bilen betraktelig raskere enn med den gammle 4 trinns autolaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Dette var et veldig pent eksemplar! Pass godt på den ! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Gratulerer med en kjempeflott E32. Skinnseter kommer til å løfte denne bilen enda høyere opp på sikleskalaen. Hvis du får på noen skikkelige kantfelger til sommeren og et moderat senkesett, så blir det gull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Gratulerer med kjempe flott 7`er. All grunn til å være stolt av ein så støken 7 serie. Kom gjerne med litt motor bilder. Lykke til med bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 hvem forhandler i fredrikstad solgte denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå