Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har egentlig aldrig fått klarhet i dette. men nå trenger jeg svar snart. for det skal begynne å skje ting.

skal ha en M62B44 2000 mod i bilen min. hva må flyttes med fra donorbil angående start sperre?

hjernen må jo følge motor.

regner også med at EWS boksen ved rattstammen må flyttes.

og nøkkel. må den byttes, eller kan min kodes om så jeg slipper å bytte tenningslås og dør lås og sentral lås mottaker og slikt?

noe mer som må flyttes fra donor bil for at min skal starte med ny motor?

Skrevet

Om det er EWSII, så er det som du sier; hjerne, ewsII boks og chip i nøkkel.

Du kan flytte chip fra nøkkel til donorbil over i din nøkkel. Da skal du ikke trenge å bytte mer.

Men dette er kanskje ikke EWSII ???

Skrevet

vet ikke. donor bil er en 2000 mod 740 E38. min bil er 728 E38 produsert juli 1998. jeg er ikke sikker på om det er EWS 1 eller 2 eller noe i noen av bilene.

og jeg har gammel type nøkkel og 740 har ny. har det noe og si? eller kan det byttes chip likevel.

sånn har jeg.

4kfgrxpcfz640pefcswk.jpg

sånn har 740`n

7xcdxhpmrkiwuzgultxn.jpg

Skrevet

Det er forskjellig chip på de nøklene. den gamle er løs mens den nye er loddet på kretskortet. Det enkleste er å kjøpe ny type nøkkelkasse med samme type nøkkelblad som du har i den gamle nøkkelen. Ta de med til en låsesmed så freser de den lik den gamle, flytt så over kortet fra 740 nøkkelen. Da har du nøkkel som passer i låsene dine og chip til den nye EWS boksen. Så er det bare å programere den til sentral låsen.

Bytt og over lysmodulen da den og lagrer km. stand og chassinr.

Skrevet

ok. da får jeg kjøpe nøkkel.

ingen som vet om det er noe mer i startsperre systemet som må flyttes over?

og hvor er lysmodulen jeg må flytte?

Skrevet
BMW koder kun nye chiper (nøkler).

Nøkkelkasse finner du på e-bay til ca. 100 kroner.

http://global.ebay.com/bmw_key_case/lis ... geNumber=2

Låsesmeden sliper den for 150-200 kroner.

Jeg betalte 125 for sliping i Arendal i fjor. Som en bonus får du oppladbart nøkkelbatteri.

i denne anonnsen står det at jeg må kjøpe riktig nøkkelblad. jeg har ikke likt det på nøkkelen i anonnsen. men kan den slipes til likevel?

denne har jo spor på siden. og min har det smale sporet i midten slik som bildet jeg la ut lenger opp i tråden.

Skrevet

ok. bare trykket på den første jeg :S trodde alle var like. hehe

har prøvd å dele 740 nøkkelen i dag også. men det gikk ikke. prøvd med skrujern i sprekken men den deler seg ikke. plasten knekker bare.

hvordan deler jeg den?

Skrevet

Orginal nøkkelen til 740 er limt/smeltet sammen. den letteste metoden å dele den på er å bruke dremmel med kutteskive å kutte forsiktig langs skjøten. Har du ikke dremmel går det å bruke baufilblad. Ver forsiktig så du ikke kutter for dypt. Har og sett en diy der de slo forsiktig rundt kanten med en hammer så den sprakk i skjøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...