eXclusive Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hei. I går skulle jeg feste et par nye led spredere, samt bytte til H1 LED pærer i grøftelysene på en E34. Jeg kobla de nye sprederne på grøftelysene, men når jeg fikk satt sammen alt, og begge de nye LED sprederne funka, så var det bare ett grøftelys som funka. Da så jeg om det var noe feil med H1 Led pæra, men når jeg tok den på batteriet og jord, fungerte den mere enn optimalt. Det er på førerside det ikke lyser. Så målte jeg spenningen på batteriet, og begge sprederne: 11,4 volt på alt, men H1 LED pæra ville ikke lyse. Bytta jeg til vanelig halogen, SÅ LYSTE DET! og de nye sprederne, begge lyser. HVORDAN er dette logisk? Hva kan jeg gjøre for at jeg skal få lys i det venstre grøftelyset?
eXclusive Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 dvs at jord og strøm er feil? men det funker med en vanelig halogen, og ikke en H1 LED pære. da er det vell ikke feil?
KKise Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Fordi en LED pære er polaritetsavhengig, mens en halogen er ikke det. Prøv å bytt om + og - .
eXclusive Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 dette skal jeg prøve... takk for svar ^^
eXclusive Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 jeg har jo også kobla en LED spreder på samme kontakt, dvs i samme kabelsko, strøm og jord, og den lyser, Men ikke H1 led pæra i grøftelyset. Jeg kan prøve å bytte om på kontakten, og på kabelskoene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå