Tony Bardalen Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hei og velkommen til denne lille tråden om en aldri så sliten 91-modell E34 i Drammensområdet. Den har passert 220 000 på telleren og bærer tydelig preg av en amatør av en tidligere eier som ikke har klart å ta vare på den Har en tråd som omhandler stereo-delen i bilen: [HER] Punkter jeg kommer til å rette opp i: - Traversforinger bak -FIKSET- - Ymse foringer foran (Typisk klikk-klakk lyder som alle kjenner til) - Bremser rundt hele -FIKSET- - Bensinlekkasje -FIKSET- - Termostat -FIKSET- - SLITEN kamaksel (Symaskintendensene er ekstreme!) - Turteller fungerer i 1 av 10 tilfeller - Bytte det fæle førersetet - Vaske hele interiøret skikkelig - Slitne støtdempere og fjærer - Spylervæske-opplegget til frontruta må fikses (Når jeg prøver å sprute på ruta så går bare viskerne og vil ikke stoppe før jeg kutter tenninga) - Laderegulatoren på dynamoen -FIKSET- - Ta rusta som er på den (Kommer sikkert mer på denne listen etterhvert) Annet jeg vil gjøre: - Bygge om til elektriske vindusheisere - Bytte til skinninteriør - Lakkere om bilen og gjøre den helt strøken utvendig (Bytte lister, reparere sprekker i støtfanger e.t.c.) Det kommer bilder etterhvert, må bare ta noen først
Tony Bardalen Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Skrevet Desember 27, 2009 Da har man fått pakke fra Koed med bremseskiver foran, klosser, bremsebånd bak med monteringssett og traversforinger med nye bolter og muttere. Ser virkelig frem til å få byttet det i morgen. I dag fikk jeg bare byttet laderegulator. Grunnen til at jeg skulle bytte den var fordi lysene driver å pulserer på tomgang. Dette bedret seg endel, men er fortsatt ikke helt stødig. Jeg misstenker diodebrua på dynamoen, andre som har innspill?
Tony Bardalen Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Skulle da fikse bremser i går. Gikk dass! Fikk skiftet på høyre side bak, og stort sett på venstre side foran. Eneste problemet var da at den bremsepumpa som skyver på båndene hadde rustet fast i ene sylinderen. Andre sylinderen beveger normal på seg. Dette resulterte i at jeg ikke fikk på bremsetrommelen igjen og måtte bytte tilbake til det ene båndet som var brukt for å få plass. Må vel ta ta å banke ut litt i morgen og hone opp greia. Aller først skal jeg bytte bremsene foran. Orka ikke å dille med de når jeg brukte såppas med tid på de bak som jeg gjorde. Trommelbremser er noe dritt!
Tony Bardalen Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Bilder kommer Bare rimelig opptatt med å få den i teknisk stand først Nok et problem føyer seg til i rekken her, senest i dag: Skulle bytte klosser og skiver foran. Dette er jo en rimelig rett-frem operasjon, trodde jeg. Alt lå klart. Verktøy og deler. Fikk av hjulet, skrudde av caliper og dro den av, og skrudde av bremseskiva. Fikk nappa ut klossene av calipern, pressa stempelet helt inn, smurt opp det jeg skulle. Setter så inn en kloss (den som klikkes inn i stempelet) og skulle til å sette på plass kloss nummer to. Dette gikk faen ikke :S Var ikke plass uansett! Prøvde å bytte om slik at jeg tok de inn i omvendt rekkefølge, no use! Prøvde deretter med de gamle klossene, for å se hvor mye spillerom de hadde. De gikk akkurat neddi med min "teknikk" som jeg betrakter som relativt normal. Disse klossene er halvveis slitt, no way de hadde kommet på plass om de var helt nye! Hva har mekanikeren før meg gjort? Gutter, hjelp! Hva er galt?? Er det en spesiell teknikk på dette her eller hva er greia? :S *desperat*
Tony Bardalen Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 Jamfør listen i første post er det ting som endelig har blitt fikset. Fikk orden på bremsene foran også gitt Nå skal jeg mekke litt til til helgen som kommer. Følgende blir da gjort: - Lenkestag foran blir bytta - Hjelpesnekkearm skal byttes - Bytte bensinrør rundt og ved tanken, samt filter. - Skifte termostat Lurer litt på en ting her nå. Har kjørt med slitne traversforinger en stund og endelig fått bytta dem. Nesten som ny bil å regne denne nå Men, i rundkjøringer og ellers lavere hastighet så "gynger" bilen fortsatt litt. Hvilke foringer kan det være? Om det i det hele tatt ER foringer. Håper noen har et svar på akkurat det (Så skal jeg prøve å få lagt ut noen bilder av hvordan tralla ser ut)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå