Wolfeh Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hi. Tenkte jeg skulle bygge om bilen min til manuel, men trenger litt tips ang elektronikken. Leste på en amerikansk side at man må omprogrammere noe elektronikk greier osv? Hva må man gjøre for å få det ordentlig?
korny Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 styrer med samme jobb på min e32 735, der slapp eg alt med omprogramering, der "røsket" eg ut elnettet til kassen, og koblet sammen 2 ledninger i boksen der hjernen ligger, ingen feilmeldinger eller noe kav med el når den går. men e32 er vel en dinosaur mtp el i forhold til 38en...
Wolfeh Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Hørt at det er noe av det lignende jeg må gjøre på min også. Evt koble sammen to ledninger sånn at bilen tror at den står i P. Men er litt usikker på denne bilen og er det jeg prøver å finne ut av
korny Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 hvis du skal lure bilen til og tro den står i park tror eg heller du vil få problemer. da sier jo elektronikken ifra at det er mye som er galt. om den kunne hadde den sagt at du har mistet girkassen. men når du røsker ut det nettet får du ut ryggesperren,en hjerne,10 kg ledninger samt lyset i spedokonsoll som sier d-p osv
Wolfeh Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Du mener da at jeg skal koble ifra alt som har med ledningsnettet til automaten å gjøre? Men ligger ikke detta da innstillinger i hjernen på bilen?
korny Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 lese alt ja... er egen hjerne til girkassen. e32 nett går fra baksete til hjerne oppe høyre innerskjerm ,ned igjen over til spedo ned til spak, er også en gren inn i sparkepanel på høyre side der ryggesperren ligger.. alt er kontakter...
Wolfeh Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 Hmm. Må ta en titt på det etterhvert som jeg skrur. Tror jeg skal bruke et par timer i elektronikk delen av ei bok jeg har for å se om det er noe mer jeg evt må gjøre. Men hvis det er så lett å bare koble ifra/fjerne ledningsnettet til girkassen så bør det være ganske lett. Men er det ikke et eget ledningsnett til manuel på biler med manuel? Må vel være noen sensorer osv.
korny Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 det er nok ett nett til de også, men det eneste eg la opp er ryggelys,, så gadd ikke stresse med og finne ut det, så ble en 2leder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå