Gå til innhold

530D stoppar rett etter oppstart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett etter oppstart ved halvvarm motor har det hendt at motor stoppar. Må kinne ein heil del ved neste startforsøk/gjentatte startforsøk for å få start. Kan det være lambdasonden som er sleten?

Skrevet

Ville satsa på at det er "en eller annen" dieselpumpe som ikke henger med lenger. Enten den i tank, eller inlinepumpe, som befinner seg i området under førerstol.

Men ta en diagnose du :)

Skrevet

Det er skifta ei av dieselpumpene av forrige eigar, men usikker på kva for ei. Har kvitteringen for denne, så skal sjekke det. Har personleg trua på lambdasonden, men luftar andre idear her på tråden:-)

Skrevet

Kan nok lønne seg å forhøre seg litt uansett ja :)

Kan ikke huske at noen har nevnt gåen lamdasonde på 530d her inne, men tull med diverse pumper har vært oppe en del ganger tidligere, samt dyseproblemer.

Selvfølgelig så kan sonden være gåen på din likevel.

Dersom du sjekker opp hvilken pumpe som har vært bytta, så har du sannsynligvis eliminert denne ja.

Skrevet
hører ut som om den ikke får bygget opp nok trykk til å starte. det ligger en "sperre" i motoren som gjør at den ikke starter før den har oppnådd ett min.trykk.

Det virkar jo logisk med dieselpumpa då... Kan vel og være ein liten diesellekkasje, men har ikkje merka noko lekkasje. Hadde lekkasje på eit returrøyr til innsprøytninga på ein 320d 2001 mod, men denne var tungstarta kvar gong eg skulle starte med kald maskin. Skifta røyret, og problem løyst :)

Skrevet

Hallo. Hadde det samme problemet med min 530D. Byttet både inlinepumpe og rele.men det viste seg at det var en dyse som var defekt. Dette finner du ut ved en frykktest av dysene.(de må ikke ut,men måles mens man kjører motoren på starteren)

Skrevet
Hallo. Hadde det samme problemet med min 530D. Byttet både inlinepumpe og rele.men det viste seg at det var en dyse som var defekt. Dette finner du ut ved en frykktest av dysene.(de må ikke ut,men måles mens man kjører motoren på starteren)

Var dette eit problem som ofte dukka opp for deg? For min del har dette skjedd 4 gonger på 6mnd, så det skjer skjeldan, men er j..... irriterande når det skjer :twisted::wink:

Skrevet

hvis du får en lekasje på dysene, så skal motoren gå i nødmodus... det merkes godt på draget! enkel måte å finne ut hvilken som lekker, er å koble av alle returene på dysene og ha 6 beger med slange fra hver retur oppi. det skal så vidt komme noen få milliliter ved å kjøe på starteren. har du en lekasje, så vil du raskt fylle begeret opp, i forhold til de andre. men som sagt, får du lekasje der, så vil den som oftest gå i nødmodus. og du får feilmelding om det.

Skrevet
hvis du får en lekasje på dysene, så skal motoren gå i nødmodus... det merkes godt på draget! enkel måte å finne ut hvilken som lekker, er å koble av alle returene på dysene og ha 6 beger med slange fra hver retur oppi. det skal så vidt komme noen få milliliter ved å kjøe på starteren. har du en lekasje, så vil du raskt fylle begeret opp, i forhold til de andre. men som sagt, får du lekasje der, så vil den som oftest gå i nødmodus. og du får feilmelding om det.

Bilen dreg som normalt når den endeleg startar (godt altså 8) ). Går heller ikkje over i nødmodus, og får ingen feilindikasjon på dashbordet. Kan jo prøve det med begera alikavel, men får vel svaret ved å ta ein diagnose :)

Skrevet

litt gøy å feilsøke også:P står selv på farten ut for å skru på min 525da... helt død den:P nekter å starte! håper så jævlig på at det er gløderelet, og ikke pluggene... slipper unna med mye skruing da:) men med min flaks, så blir det vel å plukke i atomer.....:D

Skrevet

Hallo igjen. Min bil gikk ikke over i noen nødmodus. Startet som normalt kald og gikk som normalt men etter en tur på butikken ble jeg som oftest stående.Jeg brukte test utstyr på jobben min til og feilsøke,fungerer omtrent som en annen her beskrev med 6 beger. Å bytte dyse er heller ikke noe problem om du er litt fingenem,jeg byttet selv.Tror jeg fikk en ny dyse for ca 2700.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...