Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifta olje på passaten i dag, og måtte ut med 925 kroner for 4 liter!

De på verkstedet (ikke vw-verksted) sa det var eneste alternativ til pd-dieselmotorer.

Dette var av typen 504-507.00 olje godkjent for longlife. Jeg tenker ikke å følge Longlife.

Finnes det ikke billigere olje jeg kan bruke på den?

Skrevet

castrol har en olje som er ment for pumpedyse diesel fra vag, heelt sikker er jeg ikke på om det er "Castrol Edge TD 505.01 syntet 5W-40" eller om det er "Castrol Edge helsyntet 5W-30" men mener det er den som heter TD!

skal ikke påstå at den er billig, men den er billigere... 719kr inkl mva. /4 liter utsalgspris hos mekonomen

Skrevet

felleskjøpet har jo en som det står "for alle diesel og turbodiesel motorer" på... Det er isåfall feil da.. For å kjøre non-PD-olje på PD motorer er ikke bra har jeg hørt. MEn er det virkelig så nøye?

Skrevet

Tror nok ikke det er så nøye, har nå kjørt på vanlig type god kvalitet olje på min PD motor ,jeg har kjørt på den 150 tusen km med skift hver 20 tusen ikke noe problem. totalt har den nå gått 250 tusen km .

Skrevet

oki. For 1000 kroner pr oljeskift var litt o overkant. Men kommer nok til å kjøre på 505.01 olje hvertfall. Den er litt billigere enn 504-507 og jeg bytter uansett ikke på longlife intervall. Synes det er alt for mange km på et oljeskift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...