Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde en 540 4.4 automat, den gikk bra i to dager så blir du lei ! få deg manuell skal du ha en mrosom bil, men igjen, som en bruksbil ere ikke noe bedre enn den automat kassa i mine øyne, fantastisk på langturer :)

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tingen med 4.4 motoren er jo vel at man ikke har bruk får automat. Man kan vel bare slenge den i et random gir og holde på det.

Jeg har værtfall ikke noe problem med å bruke

4. og 5. gir i lave hastigheter på min 328 så 540 burde vel være mye bedre.

Skrevet

er man lei automat lager man bare F1 gir slik som jeg gjore på min bil. men da må den være med steptronic gir da.

qjzloz7h7li5wldqdlkm.jpg

6jai2rvuw2ua6fwva09m.jpg

Skrevet
Utrolig kul løsning sjøbuse.

Men uansett noen hendler på rattet blir aldri en clutch.

Enig der ;)

enig jeg også. men er bedre enn ikke noe. og F1 gira er faktisk ganske moro på inspirerende veier :D

Skrevet
Ja, går ann å ha 530 manuellkasse på 540, men 530 kassen er ikke sterk.

530 er ikke dau, kvikkere enn det meste og den er kvikkere enn 525m50, selv med automatgir.

takk for svar :=)

men kva slags manuell kasse vil da passe på 540'en og er holdbar ?

sovidt meg bedkjent kom 540 bare med automat...

Kassa som orginalt kom på 540, 6 trinns. Getrag 420G

Kan og bruke kasse fra e39 540/m5, men disse vil ha et hull ved svinghjulet siden e39 har en føler der.

Skrevet
Ja, går ann å ha 530 manuellkasse på 540, men 530 kassen er ikke sterk.

530 er ikke dau, kvikkere enn det meste og den er kvikkere enn 525m50, selv med automatgir.

takk for svar :=)

men kva slags manuell kasse vil da passe på 540'en og er holdbar ?

sovidt meg bedkjent kom 540 bare med automat...

Kassa som orginalt kom på 540, 6 trinns. Getrag 420G

Kan og bruke kasse fra e39 540/m5, men disse vil ha et hull ved svinghjulet siden e39 har en føler der.

Takker for den du;)

ut i fra denne lista som eg fekk av Lars89 så står det bare automat, ut i fra det eg skjønner :S

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e34

Men de blir veldig sansynleg 518 ombygd til 93 modell 530 V8 på meg ;) Godkjent :D ( så billegare forsikring ;) )

Satser på meir power etter kvart ;=) og takker for alle innspela og gjerne kom med meir!!

Skrevet
Når sjøbuse slenger den syvern sin helt på breia på tørt på ren provokasjon i 70 80 km/t på veger som er nesten smalere enn bilen, da ler du ikke av F1 giringa hans :-D

Fordeler og Ulemper med de meste tenker eg ;)

men tåler ikke automat kassa mindre ?

Skrevet
Når sjøbuse slenger den syvern sin helt på breia på tørt på ren provokasjon i 70 80 km/t på veger som er nesten smalere enn bilen, da ler du ikke av F1 giringa hans :-D

hei hei. når jeg brukte 2 felt ++ i den svingen så hadde jeg ikke F1 gir engang. du skulle sett meg nå :P

når jeg får i V8ern blir det saker vettu.

Skrevet

Fordeler og Ulemper med de meste tenker eg ;)

men tåler ikke automat kassa mindre ?

jo de sier så. men min lever ennå. kjører stort sett pent. men har hendt et par ganger at det kjøres skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...