Murena Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Hei Har kjøpt meg en E28 528i 1983 modell som er bygd om til M535 1987 modell i Sverige med E28 M5 understell,E34 M5 3,8 (S38 B38) motor og E34 M5 (280) girkasse. Lurte på hva den opptimale kardangen til denne motoren er? Hvilke differ kan jeg bruke?Står en M535 kardang på nå med mye sperr... Takker for svar.
Glenn-Andre Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg hadde automat m535 diff på min m535 å det funka fett, lange deilige gir og en fin fin sperre
Murena Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Men hvilken utveksling var det på den? Kunne tenkt meg en diff som passer på 3,91 pga. enda mere akselerasjon.Tror diffen som står på nå er 3,o7,men er ikke sikker.
Glenn-Andre Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 var vel noe rundt 3.07 . med 3.91 ville ikke jeg hatt i hvertfall. alt for kort.. 3.27 ett sted er fin utveksling.
Murena Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Ok Takk for svar. Noen andre meninger?
Tommy89 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 ikke no formening om detta, men gjerne ett bilde av gliset;) hehe
destroyy Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg har hatt 4.10 og 3.90 på min e28 med 535 motor... ubrukelig egentlig Merket ikke no alvorlig forskjell på aksen når jeg byttet til 3.27
Murena Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Ja,men jeg har jo en 535 kardang med sperr på 3,07 og har en M5 S38B38 motor.Burde ikke bilen fått en kardang på mellom 3,7 og 3,91 (som er orginalt på M5 E34).Tenker da på bedre akselerasjon,men vet jo ikke om det blir så mye merkbart,men burde jo det..Noen her inne som har M5 motor som har prøvd forskjellige kardanger?Hva er et opptimale? Takker for svar
Kristov Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Ja,men jeg har jo en 535 kardang med sperr på 3,07 og har en M5 S38B38 motor.Burde ikke bilen fått en kardang på mellom 3,7 og 3,91 (som er orginalt på M5 E34).Tenker da på bedre akselerasjon,men vet jo ikke om det blir så mye merkbart,men burde jo det..Noen her inne som har M5 motor som har prøvd forskjellige kardanger?Hva er et opptimale?Takker for svar Det spørs jo helt hvilken girkasse du har. Har du M5 girkassa kan du fint benytte samme utveksling som den har originalt.
Gjest Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Jeg sier det samme som kristov. Har du 280 kasse som har ca 0,8 på 5. blir det jo perfekt med 3,91 utv.Det er org på m5e34. Finner du en slik diff passer innmaten i den i diffen som står din bil. Tror jeg har sett denne til salg. fin vogn. Hva er plana med den da?
Murena Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Ja,som det står øverst,så har jeg en M5 E34 280 girkasse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå