uvjakt Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 Hei da er problemet løst en gang for alle! Duringen under pådrag viste seg og være en kombinasjon mellom en defekt injektor, ledningen til denne og regulatoren til railen (den som styrer trykket). Ingen vektsed i Norge klarte å fikse dette, skyldte på tuning og sa alt alt var som det skulle være:(. Problemet ble løst da bilen ble satt inn på verksted i Flensburg (Albert Bauer). Jeg ga de beskjed om å fikse alt som var gale med bilen. De ringte dagen etterpå og informerte om feilen på motoren samt en del andre ting (som verkstedene i Norge heller ikke hadde klart å finne). Ble enig med dem at de tok alt de fant, og etter to dager (måtte vente på deler) ble bilen hentet. Den går nå som en drøm uten rykk og napp eller noen som helst form for during. De spurte og når jeg leverte den inn om den var tunet opp. Da svaret mitt var ja, ville han vite hvor mye den var tatt opp. Fyren hadde lik bil selv som var tunet:). De sjekket til og med programmet som lå på hjernen! Konklusjonen deres var at den var strøkent tunet for lang levetid på motor/injektorer. Problemer kom gjerne når railtrykket ble tatt for høyt på høye turtall. Bilen min var og begynt å gå grovt og hakkete på tomgang siste tiden. Så til alle som byttet alt mulig av deler på gjetting av verkstedene: Ta bilen til tyskland, der vet de hva de holder på med:) Hilsen en særdeles fornøyd 330dT eier.
aottesen Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 Fantastisk at dette løste seg da! Tør jeg spørre hva summen kom på?
uvjakt Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 Hei Summen på løsingen av duringen kom på ca 600 euro (injektor + kabelsett og rail regulatoren). Resten av greiene hadde ingenting med det problemet å gjøre. Skal skrive inn listen over ting som ble gjort når jeg kommer til Norge igjen, men f. eks. bytte av ryggesensor med feilsøking kom på ca 600 nok (løs ryggesensor på GS koster ca 1100 nok). Bytte av grunnmodul til sentrallås ca 3000 nok (pristilbud i Bergen var 6000nok). Skal ned neste år på storservice, og kommer ikke til å sette mine ben på et norsk verksted igjen så sant det ikke er til å unngå Reisekostnader med hotell er ca 3000nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå