Gå til innhold

forstyrrelser i bass-elementen!!

Share

Anbefalte innlegg

jeg har en pioneer cd spiller som er ca 2år gammel tipper jeg. forsterkeren er en infinity ref 1600a og ground zero HYD 12" sub.

anleggen virket veldig bra til det brått begynte å komme rare lyder fra subben når jeg har bass-volumen på og skrur lyden til null på spillern. har testet ny signal kabel ovs men fant ut at det er noe galt med selve spillern sin linje-ut. det kommer ikke noe rare lyder fra front høytalerne, kunn fra subben. har oxo testet å trekke signal kabel fra en annen bil inn til forsterkeren min i bilen og det funket som bare det uten noe rare lyder.

vet dere hva som kan være galt med spilleren?? og kan det hjelpe å bare koble en lyd filter eller hva det hvar i signal kabelen? hvis dere mener spilleren er permanent skada så bare sparer jeg litt cash til ny pioneer spiller. men hadde vært fint å vite om det er mulig få den til å virke uten de rare lydene i linje-ut.

takker for alle svar fremmover:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at du har øydelagt jordingen på linjeutgangen til spilleren.

Før brant jordingsbana av. no er det sikring som ryker. (lodda fast på printet)

Kommer ofte av dårlig jording til forsterkeren og den prøver å ta jording ifra spilleren via signalkabelen.

So sjekk at jordingen er bra og hugs at ved all tilkobling til anlegget skal anlegget væra strømløst. (enkleste er å ta av minuspolen på batteriet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
hadde vært en god ide å prøve å finne feilen men den funker bra enda;) men skjer det noe så har jeg kviteringen enda så da bare drar jeg til butikken og krever ny en;)

Dette er selfølgeligt ikkje ein feil som går på garantien.

Dette er ein brukarfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreve ny spiller? På hvilket grunnlag? Du har ingen hjemmel i loven før spilleren har vært inne til reparasjon for SAMME feil 3 ganger. Da kan du heve kjøpet eller få tilsvarende spiller i bytte.

Som nevnt over er dette noe som kommer av uvøren bruk, IKKE noe som er feil fra fabrikk. Noen vil sikkert hevde at "det ikke skulle vært slik", men gjør man ting riktig (noe som man uansett skal) så er aldri dette et problem. Klart man kan være uheldig å få noe ødelagt, men det er ikke alltid slik.

Så, jord den spilleren din på skikkelig vis før noe skjer med den nye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har byttet jordingen til forsterkeren, til ett sted med mere metall. og alle kablene bak spillern er også orginalt. altså ikke noe kødd med di.

selfølgelig kan jeg kreve ny spiller vis min blir skadet. det er ikke jeg som ødelegger den. og den spilleren som var skadet på lyd ut var pioneer deh 2000 fra 2006 tror jeg. så den var litt gammel og orka sikkert ikke mer.

og forresten. spenningsregulatoren var deffekt en stund. kan hende det var det som herpa den gamle. nå er spenningsregulatoren byttet så alt funker ok nå heldigvis. batteriet er litt defekt den og etter at regulatoren var deffekt en stund. så ny batteri står på kjøps lista:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilen du beskriver kommer ikke av slitasje. Feil i spenningsregulator kan være en medvirkende årsak, ja! Men da skal vel heller ikke de som solgte deg spiller sporenstreks gi deg ny enhet. Er ikke sånn verden fungerer. Denne feilen får du ikke reklamert på, sånn er det med den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis bare slapp av;) vis den skulle ta kvelden så kan jeg garantere deg at jeg får en ny spiller fra lefdal. tror ikke de gidder å gjøre noe stort ut av det. det er de som mister kunder ved å nekte slike tillfeller og å ikke gi ny vare tilbake vis den er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det heller er du som får roe ned her ;) Lefdal har ingen grunn til å gi deg spiller, selv om du aldri så mye truer med det gamle miste-deg-som-kunde-trikset. Hadde du hatt et snev av anelse om hvordan man driver business så hadde du ikke kommet med slikt vås.

Om spilleren din tar kvelden og du kommer der med den så har du kun krav til å sende den inn på reparasjon / skadevurdering. Du kan muligens få en lånespiller i mens men det tviler jeg sterkt på at de har på lur, med mindre de er relativt store på bilstereo i bygda di.

Hadde du kommet inn i sjappa mi og krevd meg for ny spiller etter 4 år fordi den døde plutselig så hadde jeg kanskje bare vært glad til om du ikke kom igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis, jeg kjøpte den nye spillern for ca. 2mnd siden. vis den skulle ryke om 1mnd så drar jeg bare ned til lefdal og sier hva som er problemet og håper de reparer den eller gir meg ny. hadde en forsterker og den stod på protect hele tiden brått, det kom prutselig men det var på lav lydnivå. jeg kontaktet de jeg kjøpte fra ( nettbutikk) og jeg sendte den til dem. fikk betalt frakt pengene rett i kontoen igjen. etter 1mnd så fik jeg vite at de ikke fant feilen og skal sende meg ny en, men siden det var lenge til de mottar samme AMP igjen så fikk jeg ett annet AMP istede. og jeg er meget fornøyd med den nye AMPen selv om den ikke pumper like mye watt.

hva har man garanti får?? går den i stykker av seg selv så skal den repareres eller så får kunden ny produkt.

de på lefdal kan ikke nekte meg og si at jeg hadde dårlig jording osv. de har ikke sett bilen min eller noe. det de kan gjøre er å sende den videre til service, blir den ikke reparert så krever jeg ny, thats it. husk, kunden har altid rett;):P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...