Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey.

Denne er elektrisk styrt?

Noen som kan fortelle meg hvordan denne funker?

Bilen kan ikke være i gang når denne skal brettes ned eller opp?

Bagasjeluka må være lukket?

Noen måte å gjøre dette manuelt på?

Eller få kalesjen ut av det rommet den ligger i, uten å måtte koble på strøm osv?

Hvor sitter motoren til kalesjen??

Sitter den på venstre side bak i bagasjerommet??

Takk for svar :)

Skrevet

Den finnes vel både som manuell og elektrisk, men elektrisk er det vanligste.

Tenningen må være på for at den skal fungere, så det "vanlige" er at motoren er i gang under åpning/lukking av cab'en. Bagasjeluka må være lukket ja.

Det er mulig å kjøre den manuelt, det skal være et håndtak under baksetene (i framkant) som frigjør den fra motor.

Såvidt jeg vet er det to motorer, en til selve taket, og en til dekselet som dekker taket.

EDIT: -om du mente om den kunne kjøres når bilen er i bevegelse eller ikke, så er svaret nei, bilen må stå stille.

Skrevet

Er 2 motorer som ligger i bagasjerommet som styrer kalesjen.

Er vel en sperre som gjør at du ikke kan kjøre den ned eller opp hvis kjører over 5 km/t.

Under setene bak så ligger det en rød hendel som kobler fra motorene. Da kan du ta den opp/ned manuelt. Men da må du huske å koble til de 2 motorene bak igjen før du kan kjøre den med knappen.

Håper dette var til hjelp.

Edit: ble litt for sein:p

Skrevet

Ah, ok :)

Så om jeg drar i en av de spakene så åpner lokket/dekselet over kalesjen seg? Samt frigjør motoren(e) ?

Så den andre spaken kobler motor til igjen eller?

Takk :)

Skrevet

Det åpner seg ikke av seg selv. Men motorene er koblet ut slik at det bare er å løfte det opp.

Nei, det er bare en spake under der. For å koble til motorene må du i bagasjerommet å skyve de på plass igjen. Må fjerne trekket bak der for å få tak i motorene. Begge 2 er på venstre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...