Sondre W Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Hallo alle sammen Vurderer å handle meg e36 i nermeste framtid. 316 og 318 er vel det mest forunftige med tanke på forsikring og bensinforbruk tror jeg. Har et budsjett på 30-35000. Er det noen spesielle feil på disse bilene? På forhånd takk
02 Touring Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E36/
bmwkizn Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Sørg for å kjøpe en som er 94 mod eller nyere, da de har M43 motoren istedenfor M40. M43 er mye bedre og sterkere motorer da de har registerkjede istedenfor reim som på M40. Jeg har en 94 316i og bilen min fungerer utmerket
Hauso Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Hvis du kjøper tidlig e36, som bmwkizn nevner - Så sliter de med at oljekanalene i toppen tetter seg til av grums, som igjen fører til lite smøring av kammen, som igjen fører til at kammen slites fort.. (som igjen) fører til tikking, og evt andre problemer. Jeg har m40 selv, og synes at dette er en helt fin motor. Den tikker litt, går ikke noe særlig bra, men den starter alltid, og jeg mener den holder lenge om man er nøye med oljeskift, og rens av motor osv. Jeg har ikke store erfaringer med m43, men mtp reg.kjede, så er jo dette en fordel i manges øyne. Jo, jeg glemte at du i tillegg til å være litt ekstra påpasselig med oljeskift på m40, også må være nøye med å bytte regreim, da denne også blir fort slitt. Tror det er max hver 40.k? (eller tar jeg feil?) Uansett, jeg synes m40 er en helt fin motor:P Lykke til med kjøp:)
kasper Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Hatt 94 318i M43 i over et år nå, kjøpte den for 32.000. Importert i 2000 fra Tyskland, en 45 årig eier siden da. Oljeskift på bilens intervaller. Hadde en starter som måtte byttes, ellers har den vært trofast. Min har endel rust i hjulbuene. Og på bremsene bak, samt at håndbrekket er dårlig, så trenger nok en overhaling til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå