e30lars Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 hei... har en 525tds e39.. så fort de ble noen minus grader ute nå (-10) så nektet bieln og starte.. gløde tegnet og kommer frem plus at det står pree heating i innstumentet.. finner ikke noen ødelagte sikkeringer.. trur du/dere det er gløde pluggen? burde jeg ikke ha fått noe forvarsel ? på forhond takk
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Sannsynligheten er stor for at ett par av glødepluggene dine er deffekte ja. Hvertfall siden problemet dukket opp i forbindelse med kulde. Kan selvfølgelig være andre årsaker også, som for eksempel gløderele, men jeg tror det er det er glødepluggene dine.
Hans Wilhelm Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Eller så er det vel ofte på gamle dieselbiler at dieselfilteret ikke er byttet på lenge, og når det blir kaldt tetter det seg.
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Eller så er det vel ofte på gamle dieselbiler at dieselfilteret ikke er byttet på lenge, og når det blir kaldt tetter det seg. Det kan også skje ja, men som oftest så er det glødepluggene som er årsaken, så lenge det ikke er sprengkaldt. Kan foresten hjelpe på å gløde helt til releet slår ut, og gjerne 2 ganger dersom ikke alt for mange av glødepluggene har tatt kveld. Får man da start, så er man så godt som sikker på at årsaken er flere deffekte plugger. Er uansett greit å få lada opp batteriet helt, slik at man får litt ekstra fart på startern, da glødepluggene trekker en del strøm før oppstart.
Mister Bimmler Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Hvis det står "PREHEATING" i computerdisplayet ditt, er ikke det da en feilmelding? Hvis det ikke finnes tenning i det hele tatt (at du bare kinner og kinner) kan det først være releet og så en håndfull av pluggene. Skifter du én, skifter du alle seks, for det er slitedel. Jeg hadde tre døde, men bilen startet alltid. Mye hosting og røyk men jeg måtte ned i -10 før jeg måtte gå to runder med startmotoren.
e30lars Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Skrevet Desember 21, 2009 det står preeheating der... men den nektrt fortsatt og starte ..
Mister Bimmler Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Som sagt, da tror jeg bilen forteller deg at noe er FEIL med akkurat det systemet når det står PREHEATING i displayet.
hillmar Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Det er IKKE en feilmelding når det står PREHEATING i displayet, det står istedefor en glødelampe som er mer vanlig på dieselbiler...
e30lars Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 trur det er glødepluggene.. 2 var knekt og 1 var ryki i kabelen hehe.. driver og holder på nå.. men den starter ikke så får den ikke ut til verste.. så står ute i 10- .. så er inne og tiner littt hehe
e30lars Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Skrevet Desember 24, 2009 joa.. det gikk fint det.. starta på første etter den fikk nye gløde plugger.. men jeg frys nesten spent i hjel hehe
bmw520 Skrevet Desember 24, 2009 Skrevet Desember 24, 2009 joa.. det gikk fint det.. starta på første etter den fikk nye gløde plugger..men jeg frys nesten spent i hjel hehe Hehehe, d er bra, og da fikk man også svar her og d er litt greit da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå