Gå til innhold

E39: Høyre bakdør sitter fast

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Da har det runda -20 på Raufoss og resultatet er at bakdøra mi fryste igjen slik at den ikke gikk i lås. Jeg fant da ut at hvis jeg låser dørene så holder låsen den slik at den hvertfall ikke detter ut og knerter samtlige fotgjengere men da bilen ble fikk jeg den igjen helt, men jeg får den nå ikke opp igjen!

Noen som har en god løsning? Får ikke åpnet den verken innenfra eller utenfra men jeg får låst / åpnet låsen igjen, men jeg får ikke døra til å åpnes. det kjennes heller ikke ut som at det er noen motstand i interiørhåndtaket så tenker at noe kan ha røket inni der? Noen som har tips? Trodde det var to mekanismer på henholdsvis innendørs håndtak og utendørs håndtak jeg. sannsynligheten for at begge to har bitt ødelagt samtidig er vel heller liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en klassiker.. Det som skjer er at når du åpner døren innenfra/utenfra trekkes wiren til dørlåsen i strømpa og forblir der slik at det er som noen trekker i dørhåndtaket hele tiden. Og når panikken brer seg låser man døra for å holde den igjen. Ergo du har vranglås. Prøv å sette en liten vifteovn fra innsiden for å tine wire strømpa.

Hvis dette ikke funker etter en stund.. (muligens for kaldt i minus 20 :shock: )

Må du nok ta av dørtrekket og smøre opp. Evt sjekke for skader..

Dette skjedde meg hver vinter med E34n, men alt ordna seg etter å ha fått varme i bilen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da avventer jeg og ser til det blir varmere i været. Er jo klin umulig å få tatt av dørtrekket når døra er igjen..

Får kanskje prøve gi den kupevarmer rett mot dørtrekket noen timer, kanskje det hjelper.

Vet du om det er to mekanismer for innendørs/utendørs åpning? For hvis det er det så skal det jo noe til for at begge ryker samtidig, noe som kanskje kan gi meg håp om å få den opp igjen fra en av sidene hvertfall.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært gjennom det samme på min e39.. Gjorde nøyaktig som deg, låste bilen når jeg holdt døra inntil.. Så virkelig mørkt på det ei stund, men etter 45 min på tomgang, og 32 grader i bilen, hørte jeg en liten kneppelyd, og døra gikk opp igjen.. Det var godt, var helt sikker på at noe hadde ryki. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg såg det ut som at låsene låste seg opp i dag i kulda, men når jeg skulle opne døra, stod jeg igjen med håndtaket i handa :?

Så kulden er noe dritt :shock:

BTW, er det noen som har et dørhandtak til overs. Førerdør e39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...