Håvard Severinsen Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 har ett problem med min 525da M57 motor. virker som om den ikke får diesel. fikk en melding om vorglühen, og har skiftet alle glødepluggene og sjekket releet. og alt ok der. er det pickup sensor på svinghjulet på disse motorene som styrer dysene? slik det er på bensinutgaven... den fikk litt av samme symtomene som det. begynte å bli tungstartet en uke før den ikke startet mere. når den først startet, så gikk den helt fint. drog som normalt i motbakker. var kun ved start den var treg. noen tips til feilsøking? noen som har prøvd denne? http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy- ... kodeleser/
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Har noen av dieselpumpene vært bytta, og evt. hvilken av de 3? Man får hvertfall startproblem dersom den i tanken svikter på tds motorene, men ikke sikkert du får samme symptomer på 525d.
Bonden Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Ofte skaper innline pumpa under bilen store startproblemer på disse bilene,den setter ofte feilkode på frammatingstrykk ,denne pumpa hvis den virker, lager tydelig suselyd hvis du lytter under bilen ved førerplass med tenning på.
Håvard Severinsen Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 har ikke hørt noe spesielt suselyd... og bilen har ikke fjusket med belastning... opp bratte bakker og sånt. ikke jaget eller nappet... men er det føler på svinghjulet? slik som på tenningen på bensinbilen? kan minne litt om den feilen..
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Meget mulig at denne kan trøble til oppstarten ja, har hørt flere har hatt dette problemet. Bare for å ha nevnt det, så behøver man ikke å få startproblemer dersom denne blir dårlig. Min 530 d, kutta bare på trurtall rundt 3500, men hadde ingen startproblemer. Godt mulig at inlinpumpa på bilen min bare var i forstadiet på å ryke, og derfor ikke var helt deffekt.
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 har ikke hørt noe spesielt suselyd... og bilen har ikke fjusket med belastning... opp bratte bakker og sånt. ikke jaget eller nappet... men er det føler på svinghjulet? slik som på tenningen på bensinbilen? kan minne litt om den feilen.. Usikker på dette, men har overhodet ikke hørt om noen som har hatt problem med en slik føler på M57, så jeg tviler litt på at noe slikt er problemet.
Bonden Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 M57 har veivføler, men den sitter på venstre side av blokka i området ved starter (ikke mot svinghjul men rett inn mot trigger hjul på selve veive),har ikke hørt om noen problemer med denne føler heller .
Håvard Severinsen Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 er vel bare å krype til korset og få frakta den til bavaria... en liten runde til i morgen med litt mere feilsøking... ett pluss var jo at pixel feilene i instrumente ble bedre av at jeg tok av strømmen og ladet batt. er jo leselig igjen... noe dritt d der ass på bmw.. at de skulle bruke så lang tid for å bli kvitt d problemet...
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Ja pixelfeil er steika irriterende! Ikke for å lage skår i gleden din, men lurer på om pixeltullet ditt kommer igjen ganske kjapt, når temperaturen begynner å variere litt igjen
Håvard Severinsen Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 noen som har prøvd diagnoseverktøye til biltema? er vel sikkert ikke verdt plastikken den er lagd av?....
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Har ikke prøvd det selv, og har heller ikke hørt rykter om noen som har prøvd det. Vet sanneligen ikke om jeg hadde turt å prøve heller Er jo ikke godt å vite hva som kan skje hvis man begynner å trikse litt med "uorginale" diagnoseverktøy.
Håvard Severinsen Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 ja har fått følelsen på at pixelfeilen er verst når den er litt varm... en dag kan det være strøkent, neste dag helt uleselig... nei få den til å starte nå, så er det vel bare å legge den til en skampris på finn, og kjøpe seg noe annet snax:) kjøpe bruktbil er noe dritt:P feil som man aldri har drømt om skjer jo seff...
Håvard Severinsen Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 nei tror jeg gir faen i å bruke penger på det diagnose greia på biltema... får vel heller skrape 1 meter tykk is av ruta på 528 e12 i mårra:) den starte alltid!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå