fish Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Har byttet instrumenthus i bilen. Sjekket speedometer opp mot GPS, og ser at det er en differanse. Er det noen måte å justere speedometeret på slik at jeg får det mere korrekt opp mot reel hastighet???
Bonden Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Har byttet instrumenthus i bilen. Sjekket speedometer opp mot GPS, og ser at det er en differanse. Er det noen måte å justere speedometeret på slik at jeg får det mere korrekt opp mot reel hastighet??? Du vil nok aldrig ha helt lik hastighet opp mot gps, i 100 km kan ofte avviket være opp mot 10 km feil dvs 100 på speedometermeter = 90 på gps ,dette er innenfor tillat avvik fra produsent. Mulig at firmaer som spedometer service kan sette det helt likt ,men jeg ser ikke noe poeng med å bruke penger på å gjøre dette.
tomerikk Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Elektroniske speedometer kan justeres med egnet diagnose verktøy. PA soft 1.3.6 har en mulighet for det. Men om feilvisningen ikke er mer enn opptil ti prosent ville jeg ikke gjøre noe med det. Det er en fordel att det viser litt for mye så en er sikker på att det ikke viser for lite om en bytter til dekker med en noe større rullediameter, som f.ex. visse vinterdekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå