Erik89 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Hei! Haster ganske så mye siden jeg jobber hver dag, og skal på jobb imorra igjen. Er en e36 cab, og passasjer døren låser seg ikke. Jeg fikk den opp før jeg parkerte på jobb, men jeg fikk ikke låst den igjen. Altså døren vil ikke lukke seg.. Noen som har vært med på dette og/eller som har noen kloke og raske forslag? Mvh. Erik ps. Håper tråden er under riktig kategori
L-V.H Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 automat olje, einaste som funker på låsekassene til e36
Disaster Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 automat olje, einaste som funker på låsekassene til e36 He he takk for tipset Det har jeg aldrig tenkt på....
Erik89 Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 automat olje, einaste som funker på låsekassene til e36 Tusen takk! Er det bare å smøre inn eller må jeg ut med hele låsekassa?
Hawkon88 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 automat olje, einaste som funker på låsekassene til e36 Tusen takk! Er det bare å smøre inn eller må jeg ut med hele låsekassa? er vel bare å prøve det!
Erik89 Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 Trenger ikke unødvendige kommentarer. Er ikke alle som har lyst å bare prøve og evt. gå på en smell. Er det snakk om Automatgir olje? :s Eneste jeg fikk av respons på shell..
Z_AGo Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 en kjapp og enkel løsning, hold handa over låsen til den tiner opp littegranne! funka for meg! =)
Trond e30 cab Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Eller ta lighter og varm opp nøkkelen og lås døren. Så sprøyter du inni låseolje både i nøkkelhullet og låsemekanismen inne i døren
Andreasnicolai Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Hvorfor gjøre ting så vanskelig da? Er jo bare å la bilen stå å gå på tomgang til motoren blir varm. Får så å sette viftene på fullt med varme. Hadde samme problemet med min mors saab tidligere i forrige uke, funket som bare det med nevnt løsning. Lykke til
Erik89 Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 Har ikke nøkkelhull på passasjer siden..så det blir litt vanskelig å sette nøkkelen i og låse.. Hvorfor gjøre ting så vanskelig da? Er jo bare å la bilen stå å gå på tomgang til motoren blir varm. Får så å sette viftene på fullt med varme.Lykke til Er det første jeg prøvde..uten hell :/
Andreasnicolai Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Har ikke nøkkelhull på passasjer siden..så det blir litt vanskelig å sette nøkkelen i og låse..Hvorfor gjøre ting så vanskelig da? Er jo bare å la bilen stå å gå på tomgang til motoren blir varm. Får så å sette viftene på fullt med varme.Lykke til Er det første jeg prøvde..uten hell :/ Hvor lenge prøvde du det?
Erik89 Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 hadde kjørt hjemmefra til jobb, så bilen var varm når jeg parkerte den, og så stod jeg rundt en fem min med vifta på fult i garasjen på jobb :/ Har parkert den inne i garasjen hjemme nå, så får se om det har blitt bedre imorra..krysser fingrene (a)
BlueM Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Å få litt olje inn i mekanismen er nok den beste og mest langsiktige løsningen. På kort sikt så kan en sikringsstropp/strikk hjelpe deg, slik at døra iallefall holder seg igjen mens du kjører. Da får du i det minste brukt bilen. Brukte det mye på opphavets gamle Mazda for et tosifret antall år siden, da ingen av dørene ville "gå i lås" etter å ha blitt åpnet.
Andreasnicolai Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 hadde kjørt hjemmefra til jobb, så bilen var varm når jeg parkerte den, og så stod jeg rundt en fem min med vifta på fult i garasjen på jobb :/Har parkert den inne i garasjen hjemme nå, så får se om det har blitt bedre imorra..krysser fingrene (a)[/quote Hmm, litt seig altså, dog jeg lot den gamle Saaben stå å gå på tomgang rundt en time. Delvis får å få igjen døra+ delvis i protest mot alt miljøhysteriet for tiden
stiva Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Ta en stor handlepose og fyll med varmt vann, hold den på utsiden av døra i 5-10 min, da tenker jeg at låsen funker, det hjelper også å smøre for ettertiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå