BMW318TDS96 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Har en bmw e36 cab når jeg skal kjøre når det er kaldt så smeller det sinnsykt fra under bilen ikke som et eksos smell men mere en metallisk lyd den forsvinner etter 100 m kjøring så er den borte Høres ut som det er bak det kommer fra nesten som om du kjører med et eksos anlegg som subber i bakken Noen ide
AlXz Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Smeller åssen da..? Skjer det når du slipper ut clutch eller starter å gi gass? (Slipper eller trykker inn gass?) Skjer kun én gang? Etter 100m..., har du større fart alltid etter dette? Eller skjer det maks én gang per tur du kjører..? Lydklipp ?
BMW318TDS96 Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 Det er noe som har kommet nå når det er kaldt og det er ikke bestandig når jeg beggynner og kjøre Det høres ut som om når du mister en del av røret på eksos sånn at det smeller nedi asfalten, du kan tenke deg du tar av esosen fram til bakpotta så legger du bakpotta ned i asfalten og så kjører du det er vel det nermeste jeg kan komme og få forklart lyden Hørte ista at det suser litt fra det ene bakhjulet høres ut som det er et hjullager som er på vei til og ta kvelden Hvis det skulle være lager er dette noen stor operasjon for og få til og bytte selv?
pimped@epost.no Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Når du parkerer,Bruker du håndbrekk? I såfall sikkert dette som henger og slipper litt i det du begynner og kjøre.Da kommer det smellelyd. og det fortsetter og henge litt når du kjører men slipper fullstendig etter litt....
BMW318TDS96 Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 Ja funderte litt på dette selv,jeg bruker håndbrekket men skal teste senere med og ikke bruke det se om det hjelper. For lyden kommer fra bak,det hender det kommer flere smell etterhverandre når jeg begynner og kjøre
mspec Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 okey..jeg hadde noe smelle lyder bake på min gamle E36 men det gjelder kun tromler..da var det iaf en fjær som hadde løsnet fra bremsebåndet slik at det hengte seg litt fast i trommelen men løsnet igjen etter noen cm kjøring slik at det kom en smellelyd.. men da tipper jeg det kan være som "pimped" sier..
mak1990 Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Når du parkerer,Bruker du håndbrekk? I såfall sikkert dette som henger og slipper litt i det du begynner og kjøre.Da kommer det smellelyd. og det fortsetter og henge litt når du kjører men slipper fullstendig etter litt.... +1
Hobbe Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 husk at selv om det er skiver bak, så er brekket tilkoblet som en liten trommelbrems under skivene.......... en liten svakhet er bremsekraft armen i denne trommelen, da bremsestøv gjør at den kiler seg hvis den ikke har fått sin årlige service.
BMW318TDS96 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 Da fant jeg ut årsaken,de små fjærene i brekket i bremseskiva var totalt knust byttet til alt nytt fungerer utmerket nå Takker for alle innspill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå