Gå til innhold

Problemer med bilen e36 320

sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer bilen dersom lambdasonden slutter å fungere?

Igår så kjørte jeg mange korte lange turer, og slo av bilen og på igjen. Så tilslutt så ville ikke bilen trekke lenger. Når jeg presset på gasspedalen gikk turtallet ned og det sprakk i eksonen eller i motorrommet, vet ikke helt hvor det kom fra. Men bilen ville ikke gå over 2000 omdregninger, og plutselig så fungerer den, og noen sekunder etterpå er det samme problem. Hva kan det være?

Brukte forresten kondensfjerner noen dager før, vet ikke om det kan være årsaken til problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, alle som prøvde å hjelpe meg nå gjorde det bare litt mer komplisert for meg. Fordi alle hadde forskjellige årsaker til hva problemet kunne være. Men jeg vet at jeg har kjørt 500 - 1000 km med ødelagt lambda. Kan dette være noe til problemet? Skal prøve å koble av lamba i morgen og se om den går dårligere eller like "bra".

Men bilen fusker på tomgang å, så det kan ikke være coilene som en hadde beskrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer det med oppoverbakker? da ville jeg nesten tro at det er innmaten i katalysatoren som har løsna og tetter igjen, hvis du har mulighet for å få løfta opp bilen på bukk el no også få slått på katten og høre om det er noe løst inni der :)

Hm, jekket opp bilen og prøvde å slå katalysatoren, men hørte ingenting. Litt vanskelig når jeg slo metall mot metall. Men det var ingenting som var løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet ut lambdasonden i stad og startet bilen og da fungerte den ordentlig under gass pådrag. Det sprakk heller ikke fra motorrommet, eller eksosen. Så da er det vel lambdasonden som er problemet. Bilen fungerte mye bedre under lambdasonde enn med.

Men bilen fusker utrolig mye på tomgang. Jeg koblet ut tomgangsregulatoren, og den fusket enda mer. Pluggene er byttet for 1 måned siden, koblet av en dyse etter den andre. Men fant ingen feil i de heller. Hva mer kan være årsaken til fuskingen på tomgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...