Gå til innhold

Valg av batteri


Anbefalte innlegg

Mulig jeg trenger nytt batteri til bilen ettersom det er tomt hele tiden og skjønner ikke hvor strømmen kan ta veien! :P

Hvilket type batterier er best å velge for en bil med mellomstort anlegg?

Har ingen kondensator for tiden koblet til anlegget men det er nesten sånn at når jeg har kjørt en lang tur og stopper så må jeg nesten trille i gang bilen hver gang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Mulig jeg trenger nytt batteri til bilen ettersom det er tomt hele tiden og skjønner ikke hvor strømmen kan ta veien! :P

Hvilket type batterier er best å velge for en bil med mellomstort anlegg?

Har ingen kondensator for tiden koblet til anlegget men det er nesten sånn at når jeg har kjørt en lang tur og stopper så må jeg nesten trille i gang bilen hver gang :/

Gå for oddesey! Det fins masse å velge i størelser. For tilbud, send mail post@audio-art.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Syren måler du med en syremåler som suger opp syren fra cellene og sjekker tilstanden på denne. Jeg har anlegg i min bil, med bla. 12" subwoofer, og syns det også er type mellomstort. Jeg bruker ett Banner 74Ah batteri som sørger for at det alltid er nok strøm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Apollo A1700 batteri, dette er et AGM batteri. Veldig fornøyd med det, kjøpte rett fra importør og fikk det for 1700 + moms tror jeg. (Husker ikke helt prisen, men var ihvertfall billig) Billigste jeg fant hos forhandler var 3000 mener jeg.

70Ah, men i og med at det er AGM så kan du tappe batteriet mye lengre enn et vanelig syrebatteri, og fortsatt ha stor strømkapasitet. Det er forskjell på gel og agm, gel er gele batteri (batterisyren er i geleform), mens i et agm batteri er det vanelig batterisyre, men denne er absorbert opp i glassfibermatter som ofte er rullet rundt elektrodene.

Men finnes mye bra av batterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Apollo A1700 batteri, dette er et AGM batteri. Veldig fornøyd med det, kjøpte rett fra importør og fikk det for 1700 + moms tror jeg. (Husker ikke helt prisen, men var ihvertfall billig) Billigste jeg fant hos forhandler var 3000 mener jeg.

70Ah, men i og med at det er AGM så kan du tappe batteriet mye lengre enn et vanelig syrebatteri, og fortsatt ha stor strømkapasitet. Det er forskjell på gel og agm, gel er gele batteri (batterisyren er i geleform), mens i et agm batteri er det vanelig batterisyre, men denne er absorbert opp i glassfibermatter som ofte er rullet rundt elektrodene.

Men finnes mye bra av batterier :)

Til sup3rm4n, tror det batteriet du brukte når strømmen "forsvant" og bilen gitt stadig tom pga. anlegget ditt, må ha vært enten veldig lite med tanke på Ampere, eller rett og slett dårlig stand. I din bil, med "mellomstort" anlegg, og hvis dynamoen og annet funker som det skal, kommer du langt med et batteri av vanlig type på mellom 65-75A. Mitt Banner 74Ah kostet ca.1100,- og fungerer utmerket. Merker ingen antydning til tapping mer enn normalt, alltid mer enn nok strøm. Ikke vits å kjøpe dritdyrt batteri, mener jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Apollo A1700 batteri, dette er et AGM batteri. Veldig fornøyd med det, kjøpte rett fra importør og fikk det for 1700 + moms tror jeg. (Husker ikke helt prisen, men var ihvertfall billig) Billigste jeg fant hos forhandler var 3000 mener jeg.

70Ah, men i og med at det er AGM så kan du tappe batteriet mye lengre enn et vanelig syrebatteri, og fortsatt ha stor strømkapasitet. Det er forskjell på gel og agm, gel er gele batteri (batterisyren er i geleform), mens i et agm batteri er det vanelig batterisyre, men denne er absorbert opp i glassfibermatter som ofte er rullet rundt elektrodene.

Men finnes mye bra av batterier :)

Til sup3rm4n, tror det batteriet du brukte når strømmen "forsvant" og bilen gitt stadig tom pga. anlegget ditt, må ha vært enten veldig lite med tanke på Ampere, eller rett og slett dårlig stand. I din bil, med "mellomstort" anlegg, og hvis dynamoen og annet funker som det skal, kommer du langt med et batteri av vanlig type på mellom 65-75A. Mitt Banner 74Ah kostet ca.1100,- og fungerer utmerket. Merker ingen antydning til tapping mer enn normalt, alltid mer enn nok strøm. Ikke vits å kjøpe dritdyrt batteri, mener jeg....

Helt riktig det du sier ang. anlegget, vil bare tilføye noe. Dette kommer ofte av at man bare kjører småturer. Om en kjører småturer, og bruker mye strøm, har ikke dynamoen sjangs til å lade opp batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg trenger nytt batteri til bilen ettersom det er tomt hele tiden og skjønner ikke hvor strømmen kan ta veien! :P

Hvilket type batterier er best å velge for en bil med mellomstort anlegg?

Har ingen kondensator for tiden koblet til anlegget men det er nesten sånn at når jeg har kjørt en lang tur og stopper så må jeg nesten trille i gang bilen hver gang :/

Gå for oddesey! Det fins masse å velge i størelser. For tilbud, send mail post@audio-art.no

+1 oddesey er knall bra batterier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...