sup3rm4n Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Mulig jeg trenger nytt batteri til bilen ettersom det er tomt hele tiden og skjønner ikke hvor strømmen kan ta veien! Hvilket type batterier er best å velge for en bil med mellomstort anlegg? Har ingen kondensator for tiden koblet til anlegget men det er nesten sånn at når jeg har kjørt en lang tur og stopper så må jeg nesten trille i gang bilen hver gang :/
Gman Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Kan hende du trenger en ny dynamo og...mål syrevekta på batteriet for å se om det er kaputt.
sup3rm4n Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Skrevet Desember 21, 2009 hvordan måler jeg syren på batteriet?? Og er det vanskelig å bytte dynamo selv?
Audio-art Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Mulig jeg trenger nytt batteri til bilen ettersom det er tomt hele tiden og skjønner ikke hvor strømmen kan ta veien! Hvilket type batterier er best å velge for en bil med mellomstort anlegg? Har ingen kondensator for tiden koblet til anlegget men det er nesten sånn at når jeg har kjørt en lang tur og stopper så må jeg nesten trille i gang bilen hver gang :/ Gå for oddesey! Det fins masse å velge i størelser. For tilbud, send mail post@audio-art.no
SilenCer Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Ville gått for et Sønnak Exide. Utrolig bra batterier som er egnet til biler med mye tilleggsutstyr Koster 1300,- ca http://sonnak.com.loopiadns.com/om/personbil/premium
stian1990_2 Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Ville nå sjekket dynamoen før du bytta batteri som nevnt ovenfor..
AutoMartin Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Syren måler du med en syremåler som suger opp syren fra cellene og sjekker tilstanden på denne. Jeg har anlegg i min bil, med bla. 12" subwoofer, og syns det også er type mellomstort. Jeg bruker ett Banner 74Ah batteri som sørger for at det alltid er nok strøm:-)
Flua Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Jeg har et Apollo A1700 batteri, dette er et AGM batteri. Veldig fornøyd med det, kjøpte rett fra importør og fikk det for 1700 + moms tror jeg. (Husker ikke helt prisen, men var ihvertfall billig) Billigste jeg fant hos forhandler var 3000 mener jeg. 70Ah, men i og med at det er AGM så kan du tappe batteriet mye lengre enn et vanelig syrebatteri, og fortsatt ha stor strømkapasitet. Det er forskjell på gel og agm, gel er gele batteri (batterisyren er i geleform), mens i et agm batteri er det vanelig batterisyre, men denne er absorbert opp i glassfibermatter som ofte er rullet rundt elektrodene. Men finnes mye bra av batterier
AutoMartin Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Jeg har et Apollo A1700 batteri, dette er et AGM batteri. Veldig fornøyd med det, kjøpte rett fra importør og fikk det for 1700 + moms tror jeg. (Husker ikke helt prisen, men var ihvertfall billig) Billigste jeg fant hos forhandler var 3000 mener jeg.70Ah, men i og med at det er AGM så kan du tappe batteriet mye lengre enn et vanelig syrebatteri, og fortsatt ha stor strømkapasitet. Det er forskjell på gel og agm, gel er gele batteri (batterisyren er i geleform), mens i et agm batteri er det vanelig batterisyre, men denne er absorbert opp i glassfibermatter som ofte er rullet rundt elektrodene. Men finnes mye bra av batterier Til sup3rm4n, tror det batteriet du brukte når strømmen "forsvant" og bilen gitt stadig tom pga. anlegget ditt, må ha vært enten veldig lite med tanke på Ampere, eller rett og slett dårlig stand. I din bil, med "mellomstort" anlegg, og hvis dynamoen og annet funker som det skal, kommer du langt med et batteri av vanlig type på mellom 65-75A. Mitt Banner 74Ah kostet ca.1100,- og fungerer utmerket. Merker ingen antydning til tapping mer enn normalt, alltid mer enn nok strøm. Ikke vits å kjøpe dritdyrt batteri, mener jeg....
username Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Jeg har et Apollo A1700 batteri, dette er et AGM batteri. Veldig fornøyd med det, kjøpte rett fra importør og fikk det for 1700 + moms tror jeg. (Husker ikke helt prisen, men var ihvertfall billig) Billigste jeg fant hos forhandler var 3000 mener jeg.70Ah, men i og med at det er AGM så kan du tappe batteriet mye lengre enn et vanelig syrebatteri, og fortsatt ha stor strømkapasitet. Det er forskjell på gel og agm, gel er gele batteri (batterisyren er i geleform), mens i et agm batteri er det vanelig batterisyre, men denne er absorbert opp i glassfibermatter som ofte er rullet rundt elektrodene. Men finnes mye bra av batterier Til sup3rm4n, tror det batteriet du brukte når strømmen "forsvant" og bilen gitt stadig tom pga. anlegget ditt, må ha vært enten veldig lite med tanke på Ampere, eller rett og slett dårlig stand. I din bil, med "mellomstort" anlegg, og hvis dynamoen og annet funker som det skal, kommer du langt med et batteri av vanlig type på mellom 65-75A. Mitt Banner 74Ah kostet ca.1100,- og fungerer utmerket. Merker ingen antydning til tapping mer enn normalt, alltid mer enn nok strøm. Ikke vits å kjøpe dritdyrt batteri, mener jeg.... Helt riktig det du sier ang. anlegget, vil bare tilføye noe. Dette kommer ofte av at man bare kjører småturer. Om en kjører småturer, og bruker mye strøm, har ikke dynamoen sjangs til å lade opp batteriet.
spaix Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Mulig jeg trenger nytt batteri til bilen ettersom det er tomt hele tiden og skjønner ikke hvor strømmen kan ta veien! Hvilket type batterier er best å velge for en bil med mellomstort anlegg? Har ingen kondensator for tiden koblet til anlegget men det er nesten sånn at når jeg har kjørt en lang tur og stopper så må jeg nesten trille i gang bilen hver gang :/ Gå for oddesey! Det fins masse å velge i størelser. For tilbud, send mail post@audio-art.no +1 oddesey er knall bra batterier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå