jan magnus Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 har montert nytt hjullager på bilen men blir ikke klok på hvor mye jeg skal stramme. så jeg tok en titt på internett og fant en DIY og der stod det at det skulle strammes med 290Nm men om jeg trammer så mye så står lageret bom fast... så hvordan strammer jeg til lageret? med håndkraft ? jeg vet at hjullageret er riktig.
Bonden Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Det skal strammes til mye (muttertrekker),skal ikke sette seg fast på noen måte ved stramming ,da er det noe galt.
jan magnus Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 Det skal strammes til mye (muttertrekker),skal ikke sette seg fast på noen måte ved stramming ,da er det noe galt. ja da er det virkelig noe galt... kan ikke skjønne hva det kan være.. får ringe koed i morra.
Bonden Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Sklir lageret lett innover tappen det sitter på ?, sitter det igjen noe på denne tappen fra det gamle lageret ? som du har oversett.
jan magnus Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 Sklir lageret lett innover tappen det sitter på ?, sitter det igjen noe på denne tappen fra det gamle lageret ? som du har oversett. jeg må banke det forsiktig på og når den først er entret så glir det greit på uten makt. den gamle indre delen av det gamle lageret satt igjen men dette fjernet jeg, og noe mer kunne ikke jeg se at skulle fjernes så det skal jo ikke være noe mer da?
jan magnus Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 https://www.koed.no/2.2.asp?billede=358 ... 41033&nr=1 denne kan jeg ikke huske å ha sett der.. men denne har jeg faktisk kjøpt med lagrene når jeg tenker meg om. kanskje denne skal brukes ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå