frengen Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Har nylig anskaffet meg en bmw e39 520i me automat. Når jeg parkerer bilen, setter den i park og tar ut nøklene, kommer det en lyd. høres ut som den kommer fra under radioen/girspaken. en annen sak er at lysdioden som indikerer at bilen står i park lyser, selv om jeg har skrudd av tenningen og alt. Noen som vet hva dette kan være?
krutte-39 Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Lysdioden vedsiden av girspaken er vertfall heilt normalt, den slukker seg etterkvert, e ikje heilt sikker på kor lang tid det tar, men slukker seg vertfall:) Ang den lyden TROR eg at det er normalt, meiner å ha sett noken her inne har snakka om ei pumpe eller noke som står i dashbordet i sammenheng med varmeapparatet..?
hillmar Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Lyden kan være vifta som trekker luft over temp.føleren som sitter inne i klimapanelet. Det er en vanlig "feil". Vifta skal gå ca. 15 min etter at du har tatt ut nøkkelen, og starter allerede når du åpner døra. Lysdioden skal være sånn, tror den skrur seg av ettervert, men er ike sikker... Og velkommen til forumet, og gratulerer med ny bil
frengen Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 takker for svar! dette stemmer bra! er bare vifta som gir ulyd. noen som vet om det er mulig å bare bytte vifra, eller om vifta og panelet er en hel del?
teexeln Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Som sakt så skal vifta gå etter at du har stoppet, både den og lyset slukker etter x antal min (ca 15-20). Men klart hvis den lager en kjempestygg lyd så er den sikkert utslitt.
frengen Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 jupps...den lager en meget stygg lyd....så hadde vært flott å bytte den...ingen andre her som har gjort det? som vet om dette er en kostbar affære? må hele panelet byttes, eller kan viften byttes separat?
Pittball Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Lyden kan være vifta som trekker luft over temp.føleren som sitter inne i klimapanelet. Det er en vanlig "feil". Vifta skal gå ca. 15 min etter at du har tatt ut nøkkelen, og starter allerede når du åpner døra.Lysdioden skal være sånn, tror den skrur seg av ettervert, men er ike sikker... Hadde nettopp klima-panelet av i min, men så ikke akkuratt etter hvordan det var å åpne. Er lett å få ut i alle fall. Men hør i en annen bil før du begynner, jeg hører den vifta ganske godt i min bil også uten at jeg tror den er defekt. Sett flere selge slike panel her på forumet også til en 1000-1500,- Lysene på automat-panelet slukkes etter en stund, bare til å ta deg en tur ut å se etter at bilen har stått en halvtime-time. De kommer på igjen med engang du låser opp bilen igjen. Antar vifta i klimapanelet også gjør dette, men har ikke giddet å sitte i bilen å vente i spenning på at dette skal skje
tomerikk Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Det er skjelden nødvendig å bytte vifta, den trenger bare å renses/smøres. Her er en link til det: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428942/ Lyset i girvelger og vifta i klima kobler ut når elektronikken går i dvale modus etter 16 minutter.
frengen Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Supert...da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra jobb;) hehe var så drit lei her en dag at jeg tok ut panelet og satt i en papirlapp for å stoppe vifta...noe som medførte svært ustabil temp i bilen! så ikke noe triks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå